کد خبر: ۱۱۴۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 24 December 2023

پس از انتشار یادداشت نگارنده در خصوص چرایی عدم بازدید وزیر کشور از سایت انجیلسی در سفر به بابل ، گفت و گوی های سازنده ای بدون حضور نیروهای دولتی در شبکه های اجتماعی صورت گرفت که استمرار آن برای ملی سازی این معضل جهت جذب منابع ضروری است . اما ذکر چند نکته را پیرو یادداشت مذکور لازم می دانم:

۱مدیر محترم روابط عمومی استانداری با نگارنده تماس گرفت و گفت: بازدید از سکوی انجیلسی در برنامه سفر وزیر محترم قرار داشت ولی بدلیل تداخل برخی برنامه ها منتفی شد اما نشستی به همین منظور با مسوولان شهرستان و استان در فرمانداری بابل با حضور وزیر کشور تشکیل گردید .
۲جناب مهندس کیانی شهردار محترم و ساعی بابل تماس گرفنند و همراه با نگرانی توضیحات مبسوطی از روند های فنی و اجرایی پیگیری اقدامات گذشته و نشست سخت با وزیر کشور و متعاقب آن برگزاری جلسه ای موثر با حضور معاون عمرانی استانداری در شهرداری ارائه نمودند و با بیان انتطارات و گلایه هایی خواستار حمایت عمومی از شهرداری شدند.
۳جناب سردار بیژنی رییس محترم صریح الهجه شورای شهر نیز از طرح دقیق و قاطع مسائل مربوط به سایت زباله به وزیر کشور در جلسه فرمانداری خبر دادند و ضمن اعلام نارضایتی از کیفیت سفر وزیر اما از دستورات جدی ایشان استقبال کردند. ایشان ضمن تعجب از عدم اطلاع رسانی قبلی توسط دست اندرکان ذیربط به وزیر کشور بر پیگیری مستمر همراه با اختیارات کامل را خواستارشدند.‌
۴ برای افکارعمومی و رسانه ها این پرسش تکراری مطرح شد که اگر جلساتی برای پیگیری مدیریت پسماند در فرمانداری بوده چه مصوباتی داشته و چرا اطلاع رسانی به موقع صورت نگرفت و سکوت خبری فرمانداری سوال برانگیز است. ازسویی تصویب و اختصاص اعتبارات محدود دولتی قابل پذیرش نیست و این پروژه نیازمند منابع کلان ملی است که باید تامین گردد.
۵فارغ از آسیب ها و شخص سازی های مباحث مجازی اما اعتقاد نگارنده آن است که پیگیری و حل این معضل کهنه و پیچیده نیازمند یک کارویژه چند و‌جهی با مشارکت فعالانه بخش های مختلف شهرستان با بیان صریح معضلات است.

۶ باید بپذیریم که این مشکل سخت نه به تنهایی توسط یک نهاد قابل حل می باشد ، نه با متهم سازی و چند صدایی اتفاق خاصی می افتد، بلکه شایسته است از طریق خرد جمعی متخصصین ، همکاری و درک مشترکی بین همه کنشگران مرتبط صورت گیرد لذا ما از شهرستان بابل تا پایتخت نیازمند صدای واحد وتقسیم کار تعریف شده هستیم و در این روند هرگونه مطالبه گری، حمایت، اعتراض، نقد، راستی آزمایی، همکاری و پشتیباتی باید بر مبنای تامین منافع شهرستان با اتخاذ یک پروژه هدفمند و هماهنگ باشد.
ایرج نیازآذری 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار