شهرستان گرمه بیش از یک هزار کامیون و کامیون‌دار دارد که به قطب کامیون‌داران خراسان‌شمالی معروف شده است، اما نبود مرکز معاینه فنی در این شهرستان رانندگان گرمه‌ای را با مشکل مواجه کرده است.
کد خبر: ۱۱۴۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ 23 December 2023

 به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل از فارس، زینب محمودیان، شهرستان گرمه در جنوب غربی استان خراسان‌شمالی واقع شده، این شهرستان نقطه تلاقی ۳ استان خراسان‌شمالی، سمنان و گلستان است.

 در این شهرستان بیش از یک هزار کامیون وجود دارد که به قطب کامیون‌داران در استان معروف شده است. به دلیل مجاورت این شهرستان با کارخانه آلومینا بسیاری از مردم جهت ایجاد اشتغال در چند سال گذشته رغبت به خرید کامیون در این شهرستان کردند.

 ورود کامیون‌ها به شهرستان باعث شد مشاغل بسیاری همچون لنت‌کوبی، اتاق‌سازی، چادردوزی، مکانیکی، تعویض روغن و... مختص به کامیون در گرمه ایجاد شود و می‌توان گفت شغل اکثر مردم این شهرستان رانندگی و یا در زمینه ماشین‌های سنگین است.

 ظفری از کامیون‌داران شهرستان گرمه گفت: ۲۰ سال است راننده ماشین سنگین هستم و با تمام تلاش در این شغل زحمت می‌کشم تا لقمه حلال بر سر سفره بیاورم.

 وی افزود: از مسئولان خواستاریم برای حمایت از رانندگان امکانات و خدمات ارزنده به شهرستان گرمه وارد کنند و قطعاً سرمایه‌داران نیز تعامل خواهند داشت.

 حسین‌زاده از کامیون‌داران گرمه ای بیان کرد: وجود مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستانی که معروف به قطب کامیون‌داران است ضروری است و از مسئولان خواستاریم سریع‌تر این پروژه را به بهره‌برداری برسانند.

 دهه فجر؛ بهره‌برداری مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در گرمه

 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در گرمه به بهره‌برداری خواهد رسید؛ عبدالحسین قاضوی فرماندار گرمه با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از کمبودهای این شهرستان مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین بود که در خصوص گرفتن مجوز و ساخت مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در مجاور پمپ‌بنزین سیدالشهدا اقدامات انجام شده است.

 وی گفت: پروژه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سال قبل کلنگ‌زنی آن انجام شد و با حمایت‌های فرمانداری توانسته‌اند ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره دریافت کنند.

 فرماندار گرمه افزود: بخش عمده تسهیلات پرداخت شده است و امیدواریم دهه فجر امسال مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در گرمه به بهره‌برداری برسد.

 وی از اقداماتی که دولت برای کامیون‌داران انجام داده گفت: در بخش زیر ساختی جاده درق به سمت سنگ سوراخ ۱۷/۵ کیلومتر آسفالت انجام شد که بخش عمده بهره‌برداری کامیون‌داران هستند.

 فرماندار گرمه ادامه داد: بیش از چهار دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی می‌گذرد و رانندگان همچنان پرتلاش و سخت‌کوش در عرصه حمل‌ونقل کشور چرخ اقتصاد را به گردش درآورده‌اند.

 وی یاد و خاطره شهدای ۸ سال دفاع مقدس، یاد شهید بابایی از شهدای راننده از شهر گرمه را گرامی داشت و ادامه داد: نقش رانندگان و کامیون‌داران در جبهه‌های حق علیه باطل در ۸ سال دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و در شهرستان گرمه تعداد زیادی راننده و کامیون‌دار جانباز و ایثارگر هستند که مقام بسیار ارزشمندی را برای شهرستان دارند.

 فرماندار گرمه در بخش دیگر بیان کرد: رانندگان و کامیون‌داران هر ساله در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی به پیادگان حسینی دلسوزانه خدمت‌رسانی می‌کنند و با انتقال تجهیزات و امکانات و برپایی موکب اربعین نقش‌آفرینی خواهند کرد.

 شایان‌ذکر است: باتوجه‌به اینکه رانندگان نقش مهمی در توسعه استان و شهرها دارند باید توجه بیشتری به این قشر شود و توسعه امکانات تفریحی و رفاهی نیز برای رانندگان موردتوجه بیشتر قرار گیرد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار