رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی از گرانی قیمت مرغ و بالا بودن قیمت گوشت قرمز در بازار انتقاد کرد.
کد خبر: ۱۱۴۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ 18 December 2023

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در باره گرانی قیمت مرغ و بالا بودن قیمت گوشت قرمز در بازار گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم از ابتدای آغاز به کار خود همواره در حوزه تامین نهاده‌های دامی و تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز حساسیت داشته و به صورت مدون تامین و توزیع نهاده‌های دامی را رصد کرده و از مسئولین مربوطه گزارش های لازم را دریافت کرده است و از سوی دیگر به مراتب از بنادر واردات نهاده های دامی نظارت میدانی کرده ایم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در ماه‌های اخیر تامین نهاده های دامی خصوصا کنجاله سویا با مشکلاتی مواجه شد و این موضوع نگرانی هایی را برای مرغداران به همراه داشت، ادامه داد: به دلیل اینکه مرغداران از تامین نهاده های مورد نیاز اطمینان کافی نداشتند میزان جوجه ریزی و در ادامه آن عرضه گوشت مرغ به بازار کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه برای پیگیری تامین نهاده های دامی نشست‌های متعددی را با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونین مربوطه وی برگزار کرده ایم و خوشبختانه بر اساس گزارش های ارائه شده وضعیت روبه بهبود است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور نباید اجازه دهیم تا مردم فشار مضاعفی را برای تامین معیشت خود متحمل شوند و درحال حاضر درآمد مردم با هزینه آنها همخوانی ندارد.

عسکری با تاکید بر اینکه در خصوص قیمت گوشت مرغ و تامین نهاده های دامی با مکاتباتی از سوی کمیسیون کشاورزی صورت گرفته و تذکراتی در این رابطه ارائه شده است، عنوان کرد: دغدغه اصلی باید تامین معیشت مردم و بهبود کیفیت زندگی آنها باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار