معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشارزی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت : یکی دیگر از مشکلات حوزه مرغ در استان ایلام، ارزان بودن قیمت تمام شده مرغ نسبت به استان های همجوار است که این موضوع موجب نارضایتی مرغداران استان شده است.
کد خبر: ۱۱۴۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 13 December 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ شکری افزود : باتوجه به قیمت مناسب آن نسبت به گوشت قرمز، بیشتر مردم متمایل به خرید و مصرف مرغ هستند.

وی گفت : روزانه ۴۰ تن مرغ در بازارهای مصرف استان توزیع می شود و بازرسان و ناظرانی از سوی سازمان جهادکشاورزی و تعزیرات حکومتی بر روند توزیع و فروش مرغ در استان نظارت می کنند.

شکری مطرح کرد : قیمت مرغ درب کشتارگاه ۸۱۰ هزار ریال و برای مصرف کننده ۸۶۰ هزار ریال تعیین شده است که ۶۰۰ هزار ریال از این میزان برای مرغدار و ۲۰۰ هزار ریال نیز هزینه کشتار و بسته بندی و .. است.

وی ادامه داد :  باید هر خرده فروش از یک عامل توزیع مشخص مرغ سهمیه خود را دریافت کند در حالی که خرده فروشان همزمان از چندین عامل عمده توزیع مرغ دریافت می کنند که باید این مساله مورد بازنگری قرار بگیرد.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشارزی سازمان جهاد کشاورزی ایلام خاطرنشان کرد : به منظور بهبود وضعیت بازار مرغ استان، اتحادیه مرغ و ماهی و عاملان عمده توزیع گوشت مرغ در استان مکلف شده اند تا همه خرده فروشان را شناسایی و فهرست کاملی را در این خصوص تهیه کنند./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار