مدیر توسعه محصول فناوری و نوآوری پتروشیمی نوری گفت: واحدهای جدیدی در پتروشیمی نوری درحال ساخت است که با اتمام این واحدها ما می‌توانیم برای اولین بار در ایران «گازوئیل یورو 6» را تولید کنیم.
کد خبر: ۱۱۴۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸ 10 December 2023

به گزارش تابناک بوشهر، هنرمندان و طراحان دیجیتال استان بوشهر، عصر امروز در راستای پنجمین رویداد ملی تولید محتوای دیجیتال بسیج استان بوشهر به بازدید از پتروشیمی نوری پرداخته و با دستاورد‌های قطب انرژی ایران بیش از پیش آشنا شدند.

حمید نظری مدیر توسعه محصول فناوری و نوآوری پتروشیمی نوری در این بازدید، اظهار کرد: پتروشیمی نوری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد آروماتیک در دنیا است که بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ شرکت از آن ارتزاق می‌کند و تنها شرکتی است که در ۴۱ پتروشیمی منطقه دریافت کننده خوراک مایع است.

وی با بیان اینکه این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده بنزن و پارازایلن در دنیا است، افزود: مهندسی تفصیلی این شرکت از سال ۱۳۷۷ انجام شده که کار پیش‌راه‌اندازی، تولید محصول و راه‌اندازی آن توسط جوانان و نخبگان ایرانی انجام شده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه ما موفق شده‌ایم بیش از ۹۰ درصد کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی‌مان را بومی کنیم، ادامه داد: ما بیش از ۲۰ شرکت دانش‌بنیان را حمایت می‌کنیم و دو سال پیاپی در استان بوشهر مقام برتر واحد فناوری و نوآوری را در بین صنایع استان بوشهر به دست آورده‌ایم و در دنیا نیز مقام دوم نوآوری را کسب کرده‌ایم.

نظری با بیان اینکه این پتروشیمی ازجمله مجموعه‌هایی بود که در تحریم‌های ظالمانه قرار گرفت، اعلام کرد: به‌رغم تمام تحریم‌ها واحد‌های جدیدی نیز در مجموعه درحال ساخت است که با اتمام این واحد‌ها ما می‌توانیم برای اولین بار در ایران «گازوئیل یورو ۶» را تولید کنیم و صنعت بومی «نوفلرینگ» را می‌سازیم. با این امر، موادی که تا قبل از این سوخت می‌شدند از این به بعد در چرخه تولید مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

یاسمن پورمحمدی یکی از هنرمندان شرکت کننده در این رویداد پس از بازدید از مجموعه‌های پتروشیمی عسلویه، گفت: جوانان نخبه ما با کسب تخصص خود توانستند مسیر جدیدی در تحریم‌ها خلق کنند و ما امروز وظیفه خود می‌دانیم تا این پیشرفت‌های چشمگیر ایران را با هنر خود به منصه ظهور برسانیم.

هنرمندان استان بوشهر، پس از آشنایی بیشتر با موفقیت‌ها و پیشرفت‌های قطب انرژی ایران به ایده‌پردازی و تولید محتوای دیجیتال پرداختند.
منبع/فارس

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار