کد خبر: ۱۱۴۲۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶ 09 December 2023

مؤسس و عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن و نساجی پوشاک چرم استان گفت:

مازندران در زمینه تولید و تنوع محصولات نساجی و پوشاک بعد از یزد، اصفهان و تهران چهارمین استان برتر است که واحدهای بزرگ تولیدی شامل نساجی مازندران، بابکان، اکیتاب بهشهر و ساوین در این استان فعالیت دارند.

"پیمان ولیپور" دانشیار مهندسی نساجی، پوشاک و مد دانشگاه آزاد قائمشهر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پوشاک حلقه نهایی صنعت نساجی است در واقع تعیین می‌کند که پارچه چطور رنگ، چاپ و بافته شود.

وی با بیان اینکه مسیر مصرف برای پوشاک به میزان هزینه‌ خرید، زمان عمر مصرف و میزان رضایت مصرف کننده بر می‌گردد، افزود: تولید کننده پوشاک باید با رعایت اصول در زنجیره تولید تا رسیدن به نقطه فروش، رضایت مصرف کننده را جلب کند.

 ولیپور با بیان اینکه کارخانجات نساجی مازندران طی سال‌های اخیر به بخش خصوصی واگذار شد که نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند، تصریح کرد: اخیراً طی پیگیری هایی که اتفاق افتاد شرکت سرمایه گذاری بانک ملی که صاحب اصلی کارخانه نساجی است از فردی که این کارخانه را در اجاره خود دارد پس خواهد گرفت و به مالکیت اصلی خود یعنی شرکت سرمایه گذاری بانک ملی در می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۷۷ رشته نساجی در دانشگاه آزاد قائمشهر با حضور ۳ عضو هیات علمی تاسیس شد و در حال حاضر از سال ۱۳۹۳ مجوز رشته دکتری اخذ شد، گفت: اولین دانشجوی دکتری نساجی در دانشگاه آزاد قائمشهر فارغ التحصیل شده است بنابراین خیل عظیمی از دانشجویان دکتری و فوق لیسانس، لیسانس نساجی دانشگاه آزاد قائمشهر در سراسر کشور حضور دارند که فارغ‌التحصیل شده و در تولید محصولات نساجی در حال فعالیت هستند. 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار