نشست بررسی مشکلات مرغداران، مهمترین مسائل مرتبط با نحوه تنظیم بازار و فرایند توزیع مرغ و همچنین مشکلات مطروحه از سوی مرغداران استان مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴ 09 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در راستای پیگیری حقوق عامه در نشست مشترک با مسؤولان، به مشکلات تولیدکنندگان مرغ رسیدگی و اظهار کرد: با توجه به مشکلات مردم در زمینه تأمین مایحتاج عمومی، دستگاه قضائی با هر گونه اهمال یا ترک فعل مدیران در خصوص سازماندهی بازار مرغ ورود می‌کند.

مهدی بخشی هدف خود را حمایت از تولید دانسته و اذعان کرد: حمایت از تولیدکننده، حمایت از مصرف‌کننده نیز هست و لازم است با نظارت بر فرایند میانی این دو، بررسی شود که چه اقداماتی سبب متضرر شدن تولیدکننده و مصرف‌کننده می‌شود.

مدعی العموم در استان ضمن بررسی راهکار‌های مقابله با تخلف و جرایم جهت کنترل بازار و مقابله با کمبود مرغ در استان اذعان کرد:خوشبختانه تا به امروز موضوعی نبوده که جهت حل آن مشکل از استاندار کرمان کمک بخواهیم و به بهترین نحو ممکن به نتیجه نرسد و در این راستا نیز با همکاری مشترک دستگاه قضا و دولت، مشکلات مرغداران را رفع خواهیم کرد.

محمد امین زاده، مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان کرمان نیز گفت: می‌خواهند قیمت مرغ را دستوری پائین نگه دارند که با ادامه این روند، شاهد ضرر و زیان سنگین مرغداران خواهیم بود، از جهاد کشاورزی و سایر نهاد‌های متولی انتظار داریم مشکلات تولیدکنندگان مرغ را بیشتر مد نظر قرار دهند.

وی افزود: جهت ساماندهی بازار مرغ استان از سامانه‌ای برای نظارت بر توزیع عادلانه استفاده می‌شود که تمام مراحل از عرضه مرغ زنده به کشتارگاه توسط مرغدار تا پایان مرحله توزیع بین مغازه‌داران را شامل می‌شود و به ازای هر کیلو مرغ زنده، مبلغی از مصرف کننده اخذ می‌شود در حالی که تا اجرای کامل طرح در سامانه نباید وجهی اخذ شود و مبلغ تعیین شده بر اساس جوجه‌ریزی اول با وزن ٢.۴ کیلوگرم با وجود تلفات و یا وزن کمتر از مرغدار اخذ می‌شود که در ماه مبلغ قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار