به مناسبت سالروز اولین بمباران نیروگاه؛
همزمان با ۱۵ آذرماه مصادف با سی و هفتمین سالروز بمباران اول نیروگاه و شهادت شهید حسن زرگری کلائی، مراسم نکوداشتی با حضور خانواده شهید در نیروگاه شهيدسليمی نكا برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۴۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 09 December 2023

به گزارش تابناک مازندران، در این مراسم فرمانده حوزه مقاومت بسیج شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد امام و شهدا بویژه ۳۳ شهید سرافراز نیروگاه نکا، به تبیین فلسفه وجودی، اهداف و رسالت‌های بسیج پرداخت. 

 

مراسم نکوداشت یاد و خاطره شهید زرگری در نیروگاه نکا برگزار شد  

سیدمحسن ابطحی‌نژاد از تلاش برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی به عنوان هدف اساسی تشکیل بسیج یاد کرد و ادامه داد: امام راحل(ره) هدف غائی انقلاب اسلامی را «زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(عج)» بیان فرمودند، یعنی اینکه باید جامعه برای پذیرش امام معصوم به مرز آمادگی برسد و از امام تبعیت بکند. لذا برای تحقق این هدف و مهیا نمون زمینه برای ظهور از دیدگاه امام و رهبری برداشتن ۵ گام اساسی: انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و تشکیل امت و تمدن اسلامی امری ضروری است که بسیج باید در این راستا حرکت کند و تحقق آن را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهد.

وی با تأکید بر لزوم توجه مسئولان به رشد و ارتقاء توانمندی بسیجیان، اصلی‌ترین مسئولیت بسیج نیروگاه را تلاش برای پایداری تولید دانست و گفت: در عصر صنعتی امروز زندگی مردم به شدت وابسته به برق است و بسیجیان برای نشان دادن کارآمدی نظام باید تمام همت خود را برای پایداری تولید انرژی و خدمت به مردم بکار بندند.   

در این مراسم همچنین فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهیدعبادیان نیروگاه ضمن گرامیداشت یاد شهید زرگری و بیان نحوه شهادت و سوختن کامل پیکر مطهر آن شهید در آتش خشم و کینه دشمنان، ابتدا به بیان خاطره نقل شده از مادر شهید درخصوص مطمئن بودن از شهادت فرزندش به محض وقوع حادثه بمباران نیروگاه پرداخت.    

سجاد احمدی سپس با اشاره به پیشینه درخشان تاریخی مردم دیار علویان مازندران در مبارزه با استبداد و استکبار و شکل گیری و تحکیم انقلاب اسلامی، از دوران دفاع مقدس به عنوان تجلی‌گاه حماسه آفرینی‌های شیر مردان غیور دیار طبرستان برای دفاع از ارزش‌ها و تمامیت ارضی کشور یاد کرد که تا ابد در اذهان مردم ایران جاودانه خواهد ماند.

وی پایداری تولید در نیروگاه نکا را مرهون حاکمیت تفکر بسیجی دانست و افزود: تکلیف مداری از شاخصه های بارز بسیج است، دیروز حضور در جبهه های نبرد تکلیف بود و امروز نقش آفرینی برجسته در میدان خدمت و تولید و تلاش برای سازندگی و آبادانی ایران اسلامی، از همین منظر علیرغم اینکه بهره برداری از نیروگاه ۴۵ ساله که سه مرحله آماج حملات دشمن قرار گرفته کار دشواری است، تلاش و مجاهدت بی وقفه برای حفظ این سرمایه ملی و پایداری تولید در تمامی سطوح این نیروگاه در جریان است.    

در پایان نوراله ادبی فیروزجائی مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا و سیدمحسن ابطحی نژاد فرمانده حوزه مقاومت بسیج شرکت برق حرارتی با اهداء لوح تقدیر مشترک به خانواده شهید حسن زرگری از صبر و استقامت و پايداری آنان در راه حفظ ارزشهای انقلاب قدردانی نمودند.

نيروگاه شهيدسليمی نکا در دوران دفاع مقدس طی سه مرحله در تاريخ‌های ۱۵ آذر سال ۱۳۶۵، هفتم مهر ۱۳۶۶ و چهارم خرداد ۱۳۶۷ آماج شديدترين حملات دشمن بعثی قرار گرفت و در اين بمباران‌ها ۲۵ نفر از كاركنان به فوز عظيم شهادت نائل آمدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار