امام جمعه موقت کرمان گفت: صهیونیست‌ها بمب نیم تنی را روی سر کودک ۵ کیلویی می‌ریزند و اسمش را دفاع می‌گذارند که علاوه بر این، از بین بردن بیمارستان‌ها، منازل، مدارس و زنان‌وکودکان هم هست.
کد خبر: ۱۱۴۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵ 01 December 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجعه کرمان که با حضور جمع کثیری از مردم مومن در محل مصلای بزرگ امام علی (ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز سالروز شهادت سید حسن مدرس است، عالم مجاهدی که چندین دوره نماینده مجلس بود، به کاشمر تبعید شد و سپس به شهادت رسید.

مجلسی‌ها خود را با سرمشق‌های آیت‌الله مدرس بیازمایند

امام جمعه موقت کرمان اضافه کرد: روز شهادت این مرد بزرگ را روز مجلس نام نهاده‌اند که نامگذاری به‌جایی است، اما سرمشق بسیار مشکلی دارد، چه کسانی که در مجلس هستند و چه کسانی که می‌خواهد وارد مجلس شوند، این سرمشق را سرلوحه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: آیت‌الله مدرس، دانشمند، مبارز، شجاع، وطن دوست، جسور، دلیر، صاحب عزت نفس، صاحب مناعت طبع، صاحب کفن خونین و ... بود، مجلسی‌ها هم باید خود را با این سرمشق‌ها بیازمایند.

روزی برای پیروزی در کشور ما ۲۰ میلیون دلار هزینه می‌کردند

حجت‌الاسلام صباحی به ۱۶ آذرماه روز دانشجو پرداخت و با اشاره به اینکه امروز از تاریخچه آن روز سخن می‌گویم، گفت: آمریکا برای کودتا ۲۸ مرداد ۲۱ میلیون دلار هزینه کرد و موفق هم شد، اسناد آن‌ها از حالت سری خارج و صرحتا به آن اعتراف کردند.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور وقت آمریکا در مجلس نمایندگان خود گفت: «پیروزی امیدبخشی نصیب قوای طرفدار، تثبیت اوضاع و قوای آزادی شد» او سرکوب ملت را پیروزی امیدبخش نام گذاشت، تثبیت وابستگی را تثبیت اوضاع خواند و قوای خونخوار استبداد را هم قوای آزاد لقب داد!

صهیونیست‌ها بمب نیم تنی را روی سر کودک ۵ کیلویی می‌ریزند

امام جمعه موقت کرمان این رویکرد را ذات آمریکا دانست و با تاکید بر اینکه این روند را امروز در غزه هم می‌بینیم، ابراز داشت: بمب نیم تنی را روی سر کودک ۵ کیلویی می‌ریزند و اسمش را دفاع می‌گذارند، در کنار این، از بین بردن بیمارستان‌ها و منازل و مدارس و زنان و کودکان هم هستند.

وی ادامه داد: کاری که صاحب خانه و مردم آن کشور می‌کنند، نامش را تروریست گذاشته و جنایات خودشان، که به زور به سرزمین آن‌ها آمدند را هم دفاع می‌گویند، حقوق بشر و این حرف‌ها هم که انگار وجود ندارد!

امام جمعه موقت کرمان به روز دانشجو برگشت و عنوان کرد: نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا به ایران آمد تا به قول خودشان پیروزی را جشن بگیرند، فکر می‌کردند اعتراضی نمی‌شود، اما شد، از دانشگاه هم شروع شد.

وی اضافه کرد: صبح روز ۱۶ آذرماه، گارد مسلح شاه به دانشگاه آمد وارد یک کلاس درس در دانشکده فنی دانشگاه تهران شد، مسلسل را بیرون آوردند و با شلیک آن ۳ دانشجو را شهید کردند.

وی ابراز داشت: آن روز نکسون دکترای افتخاری گرفت، اما این روز، روز مقاومت، استکبار ستیزی و روز مقابله با آمریکا به نام دانشگاه تهران در تاریخ ثبت شد و هنوز هم وجود دارد.

در تلاش هستند کشور ایران را تجزیه کنند

وی به شکست‌های پی‌درپی غرب در کشور تاکید و تصریح کرد: روزی با ۲۰ میلیون دلار در این مملکت کودتا کردند، الان می‌دانید چقدر هزینه می‌کنند که نظام ما را سرنگون کنند؟ اخیرا از این هم گذشته و در تلاش هستند کشور ایران را تجزیه کنند.

با صد‌ها میلیارد دلار هزینه، هیچ غلطی نتوانسته‌اند انجام دهند

حجت‌الاسلام صباحی اضافه کرد: ده‌ها و صد‌ها میلیارد دلار هزینه می‌شود، تلویزیون‌های زیادی مرتب علیه ما برنامه پخش می‌کنند، گروه‌های مختلفی دارند روی تجزیه کشور کار می‌کنند، اما هیچ غلطی نتوانسته‌اند انجام دهند.

امام جمعه موقت کرمان، اسلام، رهبری امامین انقلاب و اتحاد مردم را سه عامل موفقیت کشور در شکست دشمن خواند و با تاکید بر اینکه باید این سه عامل را در کنار هم حفظ کنیم، بیان کرد: امروز مردم متوجه شده‌اند که هر هزینه‌ای می‌دهند، در راه اسلام است.

وی اضافه کرد: رهبری امامین انقلاب هم برای بقاء و پیشرفت این انقلاب نقش برجسته‌ای دارند و ضلع سوم هم اتحاد است، هر کس به تضعیف این سه ضلع کمک کند، به کشور خیانت کرده است.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار