کد خبر: ۱۱۴۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۹ 30 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، حیدر داوودیان رییس شرکت آب منطقه ای مازندران، اظهار کرد:

بارندگی‌های شامگاه سه‌شنبه و صبح چهارشنبه میانگین آمار بارش‌ها در مازندران از ابتدای سال آبی جاری تا کنون را به 191 میلیمتر رساند که 12 درصد بیشتر از آمار بارندگی‌ها در مدت مشابه نسبت به دوره درازمدت است.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی‌ها در شبانه‌روز گذشته طبق داده‌های ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با 129 میلیمتر مربوط به شهرستان نوشهر است و پس از آن نیز چمستان با 98 میلیمتر و بندپی غربی با 90 میلیمتر بالاترین آمار بارندگی را طی این مدت داشتند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، خاطرنشان کرد: بر اثر این بارندگی‌ها برخی رودخانه‌های مازندران از جمله حاجی‌ماهرود، لاویج، کلارود، سجادرود، بابلک و بابلرود سیلابی شدند که خوشبختانه با انجام اقدامات پیشگیرانه و اعلام هشدارهای لازم پیش از طغیانی شدن رودخانه‌ها، بالا آمدن آب این رودخانه‌ها خسارت چندانی را در پی نداشت. بیشترین حجمِ دبی سیلاب نیز در پایاب رودخانه بابلرود ثبت شد که 260 متر مکعب بر ثانیه بود.

داوودیان درباره میزان ذخیره آب ناشی از این بارندگی‌ها در سدهای استان، گفت: مجموع آب ذخیره شده در 11 سد استان تا روز 6 آذر 137.5 میلیون متر مکعب بود که با ذخیره شدن 4.5 میلیون متر مکعب آب بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته، این میزان به حدود 142 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که بیشترین میزان ذخیره آب بارندگی‌ اخیر در مخزن سد آیت الله صالحی مازندران رقم خورد، گفت: از زمان آغاز بارش تا پایان بارندگی‌ها در صبح امروز -چهارشنبه- مجموعا حدود 3.3 میلیون مترمکعب به حجم ذخیره آب در مخزن سد آیت‌الله صالحی مازندرانی افزوده شد و حدود 1.2 میلیون مترمکعب دیگر نیز در سایر سدهای استان ذخیره شده است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار