نماینده ولی فقیه در استان بوشهر از راه اندازی ایستگاه پرتاب ماهواره در این استان در آینده ای نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ 28 November 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر ظهر امروز در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و مسوول نهاد رهبری در این دانشگاه، اظهار داشت: اگر اجزای منظومه سازمانی هماهنگ نباشند قطعا مدیر نمی‌تواند حرکت نظام‌مند ایجاد کند، چون یک جا یا متوقف است یا تند و یا کند رفته است و اهداف سازمانی حاصل نمی‌شود.

وی افزود: در مراکز علمی مانند دانشگاه که اساس تحقیق و پژوهش و تولید منابع انسانی ماهر و دانشی است، اگر این منظومه خوب حرکت نکند و انسجام و وحدت نداشته باشد مدیر نمی‌تواند به اهداف سازمانی برسد.

صفایی بوشهری عنوان کرد: وحدت و همدلی، تلاش و مجاهدت و نظام‌مند و هوشمند حرکت کردن در راستای مشخص رسیدن به اهداف سازمانی یک نکته اساسی برای دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد است که جغرافیای وسیعی دارد.

وی با تاکید بر لزوم تکریم پیشکسوتان، گفت: از تجربیات پیشکسوتان در حوزه‌های تحقیقات و پژوهش‌های نظری استفاده مناسب شود.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: رشته‌های مناسب استان یا جنوب ایران مثل رشته هوا فضا که مصوب هیات امنا است در دانشگاه آزاد ایجاد شود به گونه‌ای که اگر کسی بخواهد در ایران در رشته هوافضا تحصیل کند این دانشگاه جز پنج اولویت اصلی او باشد.

وی از ایجاد ایستگاه پرتاب ماهواره در استان بوشهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: استان بوشهر یکی از مراکز بسیار مناسب برای ایجاد ایستگاه پرتاب ماهواره است و باید رشته هوافضا در دانشگاه آزاد به صورت قوی برگزار شود و به عنوان نماد دانشگاه با و در زمینه تولیدات فناوری‌های نوین فعال شویم تا بتوانیم سکوی پرتاب ماهوار در بوشهر ایجاد کنیم.

صفایی بوشهری گفت: مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و مهندسی رشته هوا فضا در استان ایجاد و حوزه تولید محصول فناورانه این رشته‌ها با همکاری سپاه و وزارت‌های علوم و دفاع و سازمان هوافضای ایران فعال شود تا این رشته در بوشهر بسیار قوی دنبال شود و در کشور رشته ممتازی داشته باشیم.

وی بیان کرد: در رشته پزشکی فقط از بیمارستان خلیج فارس بوشهر در عرصه آموزشی استفاده می‌شود، در حالی که این بیمارستان آموزشی علوم پزشکی بوشهر است و جایی برای آموزش پزشکی دانشگاه آزاد ندارد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر اینکه از محل درآمدزایی دانشگاه آزاد با فروش ملک یا هر چیز دیگری، یک بیمارستان احداث شود، ابراز کرد: اگر روند این کار تسریع شود هم مردم از یک بیمارستان مجهر منتفع می‌شوند و هم فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد می‌توانند مشغول به کار شوند و هم در حوزه آموزش استفاده شود.

وی اضافه کرد: رشته‌هایی که در استان بوشهر بازار کار دارد شناسایی و با ایجاد تفاهم نامه با سازمان‌ها این رشته‌ها تاسیس شود و اگر وجود دارد، بیشتر فعال شود.

صفایی بوشهری بیان داشت: باید کوشش شود ارتباط دانشگاه با فضای پیرامونی وسیع باشد و ارتباط جامعه به ویژه جامعه دانش آموزی با دانشگاه و دانشگاه با این جامعه ارتباط وسیعی باشد و تا جایی که منعی ندارد فضای داتشگاه برای مردم راحت در دسترس باشد.

وی با تاکید بر توسعه و گسترش فعالیت‌های فرهنگی از درون دانشگاه به جامعه، گفت: تنها به انجام کار‌های فرهنگی درون دانشگاه اکتفا نشود بلکه فعالیت‌های فرهنگی در بیرون دانشگاه نیز انجام شود و در نماز جمعه نقش داشته باشید و حضورتان فعال و ارتباط دانشگاه با نمازجمعه و روحانیت دوسویه باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر خواستار شرکت دانشگاهیان در جشنواره علامه بلادی در بوشهر شد و ادامه داد: با توجه به نبود کتابخانه تخصصی در بوشهر، اگر دانشگاه آزاد نسبت به احداث چنین کتابخانه‌ای اقدام کند می‌تواند نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان داشته باشد.

وی تاکید کرد: پروژه‌های مهم نرم افزاری یا مثلا پروژه تولیدات گیاهان شوری پسند به جای سپردن به متخصصین خارج از استان به دانشگاه آزاد و مراکز داخل استان واگذار شود.

صفایی بوشهری ابراز کرد: برخی صنایع مانند فولاد، پلیمر، بازیافت دریایی، رادیودارو‌های دریایی، شهرک بزرگ تولید دارو‌های دریایی یا دریا درمانی در استان بوشهر وجود ندارد که باید پیگیری و روی آن کار شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار