مدیرعامل آبفای استان ایلام گفت: ۶۲ درصد جمعیت این استان تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ 27 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ پرویز ناصری افزود: هم‌اکنون ۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان در مدار بهره‌برداری قرار دار که با اتمام اجرای شبکه فاضلاب شهر آبدانان این میزان به هفت تصفیه خانه فاضلاب افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶ تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، ایوان، دهلران، دره شهر، سرابله و مهران بصورت فعال وجود دارد و اجرای شبکه فاضلاب روستاهای ارمو و شباب نیز در حال اجرا است.

ناصری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاضلاب شهر آبدانان با اعتبار ۲ هزار و۴۵۰ میلیارد ریال، یادآور شد: این طرح یکی از طرح های بزرگ و ثمره بخش شهرستان است که شامل ۷۲ کیلومتر شبکه جمع‌آوری، چهار کیلومتر خط انتقال و یک تصفیه خانه فاضلاب با فرآیند انوکسیک است.

مدیرعامل آب‌وفاضلاب ایلام اضافه کرد: کار مطالعات تصفیه خانه فاضلاب در شهرستان های ملکشاهی و چوار نیز به پایان رسیده و در صورت تامین اعتبار، عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

ناصری از واگذاری هزار و ۸۱۲ انشعاب جدید فاضلاب در استان ابتدای امسال تاکنون خبر داد و تاکید کرد: مجموع مشترکان استان در این بخش به ۱۰۸۰۰۰ فقره افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب کاملا مطابق با استانداردهای زیست محیطی انجام می‌شود، افزود: توسط سازمان‌های نظارتی، کیفیت پساب تولیدی به صورت دقیق و مستمر کنترل می‌شود.

مدیرعامل آبفای ایلام در ادامه با اشاره به اهمیت توسعه سیستم فاضلاب در ارتقاء سلامت عمومی و صیانت از منابع ارزشمند روان آبها و سفره های زیر زمینی، خاطرنشان کرد: با وجود هزینه های بالای، اجرای شبکه های جمع آوری و انتقال فاضلاب، پروژه های فاضلاب در بخش های مختلف فعال بوده و با وجود نارسایی در بخشهای اعتباری که امری معمول بوده، بخش خصوصی اجازه تعطیلی عملیات کاری پروژه ها را نداشته است./م

بیشتر بخوانید:

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار