عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دانشگاه بین‌المللی علامه عسکری در شهرستان ساوه راه اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۳۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 25 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله محسن اراکی اظهار کرد: فعالیت دانشگاه بین المللی علامه عسکری در ساوه با جذب دانشجو در رشته‌های مدیریت اسلامی، اقتصاد اسلامی، روانشناسی اسلامی، حقوق و گرایش‌های مختلف آن، ادبیات عرب، فقه اسلامی، حدیث و .... و زیرمجموعه‌های این رشته‌ها آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود این دانشگاه از سال تحصیلی آینده(مهرماه ۱۴۰۳) در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو جذب کند، افزود: در حال حاضر مقدمات راه‌اندازی این دانشگاه در دست انجام است و تلاش می شود حتی قبل از سال تحصیلی آینده آماده ارائه خدمات شود.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه گفت: زیرساخت هایی نظیر ساختمان مناسب برای فعالیت دانشگاه در دست بررسی و تامین است و با جذب هیات علمی فعالیت آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشکده اصول الدین در ساوه در رشته‌های علوم دینی فعالیت می‌کند، گفت: موافقت و اخذ مجوز برای ارتقای دانشکده اصول‌الدین ساوه به دانشگاه بین المللی علامه عسکری انجام شده و ایجاد این دانشگاه در ساوه ظرفیتی برای برخورداری دانشجویان این شهرستان و استان‌های همجوار از رشته‌های متناسب با نیاز منطقه خواهد بود.

آیت‌الله اراکی با اشاره به نامگذاری این دانشگاه به نام علامه سید مرتضی عسکری ساوجی گفت: علامه عسکری یک عالم اثرگذار در جهان است و یک شخصیت تأثیرگذار شیعه در بین اهل تسنن برای دعوت آنان به مذهب تشیع بوده که از افتخارات شهرستان ساوه به شمار می‌رود و باید دانشگاهی در زادگاه این عالم ربانی به نام این شخصیت بین‌المللی حوزوی و دانشگاهی راه اندازی شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار