رئیس انجمن علمی جنگل‌بانی ایران گفت: حوزه حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها در اولویت هستند و اگر جنگل‌ها از بین رود زمین آن به مرتع و سپس به بیابان تبدیل می‌شود و حاصل این بیابان‌ها ریزگردهایی است که به چشم مردم می رود.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۹ 23 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، عطاالله حسینی، رئیس انجمن جنگل ایران اظهار کرد: در حوزه حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها در اولویت هستند، زیرا اگر جنگل‌ها از بین رود زمین آن به مرتع و سپس به بیابان تبدیل می‌شود و حاصل این بیابان‌ها ریزگرد‌هایی است که به چشم مردم می‌رود و مشکلات بیابان‌زایی ایجاد می‌شود.

وی افزود: در همایش صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی که در اردبیل برگزار شد، مشکلات و راه‌حل‌هایی که ارائه شده را جمع‌بندی کردیم تا در ادامه از این اطلاعات جهت حفظ و صیانت از منابع طبیعی به خصوص عرصه‌های جنگلی استفاده شود.

رئیس انجمن علمی جنگل‌بانی ایران تصریح کرد: امیدوارم برنامه‌هایی را انجام دهیم که هم‌افزایی بین سازمان، انجمن علمی جنگل‌بانی و دانشگاه‌ها بیشتر اتفاق بیافتد.

وی با بیان اینکه این انجمن تحت حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزود: بر اساس اساسنامه، این انجمن یک سازمان مردم نهاد است و وظیفه خود می‌دانیم که بتوانیم مشکلات مردم را شناسایی و با آگاهی دقیق از آن‌ها، این مشکلات را رفع کنیم.

حسینی گفت: متخصصان و کارشناسان این حوزه می‌توانند به این انجمن بپیوندند و ما می‌توانیم از نظرات و ایده‌های این متخصصان استفاده کنیم چرا که جنگل برای ما است و ما باید آن را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.

حسینی به برگزاری همایش صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی اشاره و تصریح کرد: پویایی که در این نوع همایش‌ها وجود دارد موجب می‌شود مشکلات در گوشه ماندگار نشده و در متن جامعه باشند و بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

حسینی عنوان کرد: انجمن علمی جنگل‌بانی ایران از سال ۱۳۸۲ به همت هیئت موسس از اساتید پیشکسوت فعالیت خود را شروع کرد و در همین خصوص نیز اساسنامه‌ای بسیار مشخص و قابل استفاده دارد.

رئیس انجمن علمی جنگل‌بانی ایران افزود: انجمن علمی جنگل‌بانی بعد از تاسیس با همت پیشکسوتان این عرصه تاثیر بسزایی در برخی از اصلاحات موارد قانونی داشت.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار