رئیس اتاق صنعت و معدن استان اردبیل گفت: در صادرات محصولات کشاورزی معافیت پیمان سپاری ارزی بیش‌ترین اولویت و اهمیت را نسبت به سایر حمایت‌ها دارد.
کد خبر: ۱۱۳۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱ 23 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل، حسین پیرموذن ظهر امروز در نشست فعالان اقتصادی استان با علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، با تاکید بر اهمیت معافیت پیمان سپاری ارزی اظهار کرد: در صادرات محصولات کشاورزی معافیت پیمان سپاری ارزی بیش‌ترین اولویت و اهمیت را نسبت به سایر حمایت‌ها دارد و خدمت اصلی به این قشر در تحقق این هدف است.

وی با بیان اینکه خدمت اصلی به کشاورزان تحقق معافیت صادرکنندگان از پیمان‌سپاری ارزی است گفت: بیش از ۹۰ درصد کارت‌های بازرگانی صادرکنندگان به خاطر پیمان‌سپاری ارزی و افزایش سالانه این تعهدات به حالت تعلیق درآمده و این در حالی است که کشاورزان هیچ گونه دریافت ارز از بانک‌ها ندارند.

رئیس اتاق صنعت و معدن استان اردبیل ادامه داد: عدم تبادلات ارزی به عنوان یک مانع جدی در راه صادرات بوده، که سود صادرکنندگان را به حداقل کاهش داده است لذا باید اقداماتی اساسی در این راستا برای افزایش میزان صادرات انجام گیرد.

وی در ادامه به حذف تخفیف جرائم مالیاتی در برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: تصویب این طرح توسط مجلس، یکی از تهدیدات جدی در ادامه فعالیت بخش خصوصی و صنعت به‌واسطه عدم توانایی واحد‌های تولیدی و صنایع در پرداخت مالیات است که باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از صنعت و تولید مانع تصویب این طرح شوند.

رئیس اتاق صنعت و معدن اردبیل گفت: بسیاری از تجار و بازرگانان از جمله کشاورزان و تولید کنندگان سیب‌زمینی صرفا تمایل به صادرات دارند و صادرات بر مبنای واردات از دیگر مشکلات پیش روی کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار