امام جمعه رفسنجان گفت: کشوری که به بیمارکشی، کودک‌کشی، حمله به بیمارستان اکتفا کند و افتخار می‌کنند که بیمارستان را تصرف کردند، اینها نشانه فروپاشی یک رژیم است که به این چیزها اکتفا می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۴ 17 November 2023

به گزارش تابناک کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان در مصلی امام خامنه‌ای با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: خیران در تقویت کتابخانه‌ها کمک کنند تا مردم و دانش‌آموزان و دانشجویان از این فضا‌ها استفاده کنند.

امام جمعه رفسنجان با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار بیان داشت: حضرت زینب (س) تکمیل‌کننده قیام کربلا بود و امام راحل فرمودند «زنی که در مقابل یک جبار ایستاد که اگر مرد‌ها نفس می‌کشیدند همه را می‌کشتند، اما او نترسید و ایستاد و یزید را محکوم کرد».

وی افزود: از پرستاران و بهورزان ایثارگر که در جریان بیماری کرونا حماسه آفریدند قدردانی می‌کنم، چون می‌دانستند خدمت کردن و ایستادن کنار بیمار کرونایی یعنی مبتلا شدن و در این دوره عده‌ای به شهادت رسیدند.

عسکری تصریح کرد: طوفان‌الاقصی حدود چهل روز در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی در حال عملیات است. جنگ بی‌امان و مبارزه با اسرائیل ادامه دارد، اسرائیلی‌ها توان ادامه جنگ را ندارند، اگرچه گاهی اعلام می‌کنند جنگ را ادامه می‌دهیم، که این‌ها برای مصرف داخلی خودشان ارزش دارد در حالی که روزانه حدود ۹۰۰ میلیون دلار برای صهیونیست‌ها هزینه دارد.

وی اذعان داشت: حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از اسرائیل چیزی جز ننگ و نفرت جهانی نداشته است.

عسکری به سخن رهبر انقلاب که عنوان "بسیج لندن" را که یک مزاح شیرین بود به‌کار بردند، اشاره و تصریح کرد: این برای دشمن بیان یک حقیقت تلخ بود، برای انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی یک پتک بود که به مغزشان خورد.

امام جمعه رفسنجان گفت: بعد از جریان ۹ دی رسانه‌های بیگانه گفتند حاکمیت و دولت، این‌ها را بسیج کرده که باید گفت اگر دولتی اینقدر قدرت داشته باشد که کمتر از ۴۸ ساعت بتواند مردم را به میدان بیاورد خیلی دولت قدرتمندی است، در حالی که غیرت دینی مردم، آن‌ها را به میدان آورد.

وی اضافه کرد: دنیا علیه استکبار به میدان آمدند و مردم اینهمه ظلم و جنایت و آدم‌کشی را برنمی‌تابند.

عسکری با بیان اینکه روسیه با جریان اسرائیل مخالف است، اما چرا در قطعنامه رای ممتنع داد؛ توضیح داد: تحلیل این است که، چون خواسته اصلی‌شان آزادی فوری اسرای صهیونیستی است، اما در کنار آن چند هزار زندانی فلسطینی در زندان هستند و سخنی از آن‌ها در قطعنامه به میان نیامد، این دلیل شد که روسیه به قطعنامه رای ممتنع بدهد.

وی اظهار داشت: کشوری که به بیمارکشی، کودک‌کشی، حمله به بیمارستان اکتفا کند و افتخار می‌کنند که بیمارستان را تصرف کردند که این هنر نیست. این‌ها نشانه فروپاشی یک رژیم است که به این چیز‌ها اکتفا می‌کنند.

امام جمعه رفسنجان متذکر شد: فردا در رفسنجان ساعت ۱۰ صبح از میدان شهید صیاد شیرازی تا محل مصلی امام خامنه‌ای راهپیمایی حمایت از کودکان مظلوم فلسطین برگزار می‌شود.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار