کد خبر: ۱۱۳۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ 16 November 2023

به گزارش تابناک مازندران ، با بهره‌گیری از زیرساخت‌های معاونت فناوری اطلاعات دادگستری استان مازندران، جلسه دادرسی حضوری و الکترونیک به صورت همزمان با کشورهای انگلستان و اسپانیا در شعبه 4 حقوقی دادگاه حقوقی شهرستان آمل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، این دادرسی حقوقی برای برخی از اصحاب دعوی در داخل کشور به صورت حضوری و برای برخی از اشخاص خارج از کشور در انگلستان و اسپانیا، با اخذ اظهارات اصحاب پرونده توسط مقام قضایی به صورت مجازی برگزار شده است.
جلسه رسیدگی به پرونده با موضوع اختلافات ملکی با حضور چند تن از اصحاب پرونده در ایران و سه نفر دیگر از شهرهای بریستول و لندن درکشور انگلستان و شهر مالاگا در اسپانیا برگزار شده و این سه نفر از طریق ویدئو کنفرانس در دادگاه شرکت کردند.
در قانون آئین دادرسی کیفری، دادرسی به صورت الکترونیک پیش بینی شده و در این راستا، برگزاری جلسات دادگاه به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس با هدف جلوگیری از تجدید اوقات و تسریع در رسیدگی و صدور احکام انجام می‌شود.
بر اساس گزارش معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان مازندران، با استفاده از ظرفیت‌های موجود و نصب و راه اندازی تجهیزات فنی لازم در شعب دادگستری استان، امکان برگزاری جلسات رسیدگی الکترونیک در تمامی محاکم و شعب تحقیق دادسرا فراهم است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار