مدیرکل انتقال خون البرز گفت: علی رغم پیگیری‌های صورت گرفته و مطالبات مردمی هنوز شرایط ایجاد پایگاه انتقال خون در فردیس فراهم نشده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹ 14 November 2023

به گزارش «تابناک البرز» سید محمد میری اظهار کرد: با توجه به بهره برداری بیمارستان شهید سردار سلیمانی و نیاز بیماران، تلاش می کنیم مرکز اهدای خون ثابتی را در این شهرستان ایجاد یا امکان برگزاری تیم سیاری در مکان ثابت را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: بر این اساس در طول سال تیم‌های سیار خون گیری در این شهرستان حضور پیدا می کنند تا مردم مجبور نباشند برای اهدای خون به کرج بیایند.

وی با اشاره به اینکه اهدای خون نماد بارز ایثار و از خودگذشتگی است، گفت: خون و فرآورده‌های آن در تمام طول سال نیاز است و با توجه به اینکه در فصول فرد سال آمار اهدا تا حدی کاهش می یابد، از مردم درخواست می‌شود با اهدای خون زندگی را به نیازمندان هدیه کنند.

این مسئول تصریح کرد: طی چند روز گذشته تیم سیار این اداره کل در فردیس حضور یافته و در مجموع موفق به دریافت خون از ۵۴ نفر که ۱۷ درصد آنها زن بودند، شد.

مدیرکل انتقال خون البرز اضافه کرد: در مجموع ۵ درصد بانوان البرزی اهداکننده خون هستند که امید است با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بهتر، این آمار افزایش یابد.

گفتنی است، اردیبهشت ۱۴۰۲،  مجتبی عبدالهی استاندار البرز درباره جمعیت شهرستان فردیس گفته بود که شهرستان فردیس با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت، متراکم ترین شهر کشور است و بسیاری از زیرساخت های آن متناسب با رشد جمعیت نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار