رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: تعیین تکلیف اموال موجود در انبار باید با سرعت بیشتر انجام شود و تفکیک انبار به بخش‌های مختلف از جمله محل نگهداری کالا‌های اشتعال‌زا، کالا‌های خوراکی، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی و ... نیز صورت گیرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷ 08 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در جریان بازدید از انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی مرکز استان مرکزی با اشاره به وضعیت نامناسب انبار این سازمان از حیث تراکم و انباشت کالا‌های توقیفی، اظهار کرد: مانع و ایراداتی اعم از کمبود تجهیزات، سخت‌افزار، منابع انسانی و قوانین وجود دارد که باید مسئولین ذیربط گزارش کامل آن را به قید فوریت به مقامات قضایی استان منعکس کنند تا مراتب جمع بندی و به مرکز ارسال و پیگیری شود.

وی افزود: در خصوص ۹۰۰ پرونده، تعزیرات حکومتی، رای قطعی صادر کرده که باید به سرعت اجرا شود و اگر نصف این احکام هم اجرایی شود، فضای انبار تا حدود زیادی خالی می‌شود و بسیاری از این کالا‌ها تعیین تکلیف خواهد شد. در حال حاضر تعیین تکلیف اموال موجود در انبار باید با سرعت بیشتر انجام شود و تفکیک انبار به بخش‌های مختلف از جمله محل نگهداری کالا‌های اشتعال‌زا، کالا‌های خوراکی، لوازم خانگی و لوازم آرایشی و بهداشتی و ... انجام و رعایت دقیق جوانب ایمنی و نگهداری، نیز صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با توجه به شرایط خاص استان مرکزی در کشور به لحاظ وضعیت عبور و مرور و تردد در جاده‌های استان، بیان کرد: استان مرکزی در ایام عید نوروز رکورد ۵۰ میلیون عبور و مرور وسایط نقلیه موتوری را ثبت کرد، لذا به همین دلیل، این امر باید مبنای تصمیم گیری‌های کلان برای استان مرکزی باشد تا به همین اندازه تجهیزات و امکانات لازم به منظور ساماندهی، جمع آوری و فروش اموال تملیکی و فراهم کردن مقدمات تعیین تکلیف این اموال، در اختیار استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ حقوق عامه و حراست از اموال مردم و بیت المال، بیان کرد: باید یک تفاهم، همراهی و همدلی مطلوبی بین دستگاه‌های مربوطه و مسئولین امر وجود داشته باشد تا با اتخاذ تصمیمات کاربردی، از بروز بروکراسی‌های اداری و در نتیجه آن فاسد شدن کالا‌های سریع الفساد و از بین رفتن اموال مردم و بیت المال جلوگیری شود، چرا که ما در قبال این امر مهم مسئول هستیم و باید در محضر خدای باری تعالی و مردم پاسخگو باشیم.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: اولویت‌بندی پرونده‌ها و کالا‌ها را در دستور کار قرار گیرد و بر مبنای پرونده‌هایی که نوع وارده‌اش زیاد است یا کالا‌هایی که مدت زیادی است در انبار مانده، کار‌ها اولویت بندی و به صورت هفتگی بررسی و رسیدگی گردد، لذا امیدوارم در بازدید بعدی که ظرف ۲۰ روز آینده انجام می‌شود، این وضعیت نابسامان بهبود یافته و به این وضعیت نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: کار اصلی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، انبارگردانی نیست، بلکه تعیین تکلیف کالا‌ها و اموال است، لذا پیگیری فراوان شما، باعث تسریع در انجام کار‌ها و ساماندهی وضعیت انبار و تعیین تکلیف کالا‌ها می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار