مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقریبا در همه شهرستان‌های استان تامین شده و در اختیار این طرح قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۱۳۶۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲ 07 November 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمود رضا طالبان گفت: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تقریبا در همه شهرستان‌ های استان تامین شده و فقط در کلانشهر شیراز به رقم تامین زمین برای برخی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن، هنوز با کمبود و کسری زمین مواجه هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل‌ های وزارت راه و شهرسازی، تامین زمین در کلان شهر‌ها باید در شهر‌های جدید صورت پذیرد که در خصوص شهر شیراز به دلیل محدودیت‌ های موجود در شهر جدید صدرا، زمین مورد نیاز برای اجرای حدود ۱۵ هزار واحد در شهر شیراز تامین شده است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس اظهار کرد: هم اینک عملیات اجرایی واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در اکثر زمین‌های تامین شده در کلانشهر شیراز آغاز شده و در حال اجرا است.
طالبان، تعداد واحد‌های طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت در شهر جدید صدرا را ۱۸ هزار واحد دانست و گفت: با این وجود همچنان نیازمند تامین زمین برای متقاضیان شهر شیراز هستیم.
وی ادامه داد: هم اینک طراحی ایجاد چهار شهرک جدید در استان به پایان رسیده و در حال گذراندن مراحل قانونی است که سه شهرک جدید مربوط به شهر شیراز است که متولی آن از منابع طبیعی به راه و شهرسازی تغییر یافته است.
طالبان اظهار کرد: این سه شهرک می‌توانند به شکل کامل کمبود زمین شهر شیراز را برای اجرای طرح‌های حمایتی دولت و زمین‌های مورد نیاز برای آینده را رفع کنند.
وی گفت: از مجموع ۴۶۰ هزار نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان، تقاضای ۱۵۹ هزار نفر به تایید نهایی رسیده که از این بابت استان فارس در جایگاه نخست کشور قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار