وزیر کشور در نامه‌های جداگانه به استاندار اردبیل با درخواست استانداری مبنی بر تبدیل روستای فیروزآباد در شهرستان کوثر و روستای بران علیا در شهرستان اصلاندوز به شهر موافقت کرد.
کد خبر: ۱۱۳۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴ 06 November 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، احمد وحیدی در نامه‌ای خطاب به سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل با درخواست استانداری مبنی بر تبدیل روستای فیروزآباد مرکز بخش فیروز شهرستان کوثر به شهر و تأسیس شهرداری در شهر فیروزآباد بر اساس اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری و قانون شهرداری موافقت کرد.

وی همچنین در نامه‌ای جداگانه به استاندار اردبیل موافقت خود را با درخواست استانداری مبنی بر تبدیل روستای بران علیا مرکز بخش بران شهرستان اصلاندوز به شهر و تأسیس شهرداری در شهر بران علیا اعلام کرد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غرب کشور واقع شده است و این استان دارای ۱۲ شهرستان و ۳۱ شهر بوده که با افزوده شدن این دو شهر جدید تعداد شهر‌های این استان به ۳۳ شهر رسید.

دو شهر جدید فیروزآباد و بران علیا هر یک دارای شرایط و موقعیت جغرافیایی خاصی بوده که مسلما تبدیل این دو روستا به شهر در رشد و توسعه این مناطق موثر خواهد بود.

فیروزآباد، در جنوبی‌ترین قسمت استان اردبیل در مسیر جاده اردبیل - سرچم قرار گرفته و از همین رو تبدیل این روستا به شهر با جذب امکانات و برنامه‌ریزی شهری مناسب می‌تواند نقشی موثر در توسعه این منطقه در شهرستان کوثر داشته باشد.

هم‌چنین بران علیا نیز در شهرستان اصلاندوز شمال استان اردبیل واقع شده که این منطقه نیز به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی و نزدیک به مرز با کشور جمهوری آذربایجان اهمیت خاصی داشته و با رفع کمبود‌ها و تامین امکانات مناسب می‌توان شاهد رشد و توسعه این شهر نیز بود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار