مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: ۱۲ سازه آبخیزداری در مناطق مختلف استان ایلام اجرا شده است.
کد خبر: ۱۱۳۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ 05 November 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان اظهار کرد: راستای وظایف سازمانی و تکالیف قانونی در زمینه حفاظت و حمایت، احیا توسعه و بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی با جذب اعتبارات اقدامات مناسبی در استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: درحوزه آبخیزداری کارهای بزرگی در استان انجام گرفته است و به منظور کنترل رواناب وتغذیه سفره‌های زیرزمینی و همچنین مدیریت بحران در سیلاب‌ها ۱۲ سازه آبخیزداری در مناطق مختلف استان اجرا شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام از پایان کار و بهره‌برداری پروژه سازه سنگی ملاتی واقع در بالا دست شهر پهله زرین آباد خبر داد.

پیرزادیان تصریح کرد: احداث این سازه با کاهش سرعت و حجم آب‌های روان حاصل از بارندگی‌های شدید در بالادست مناطق مسکونی از وارد آمدن خسارات به تاسیسات در پایین دست جلوگیری می‌کند.

وی گفت: تا قبل از ساخت این سازه با وقوع حجم شدید بارش باران، سیلاب درشهر پهله را به همراه داشت که موجب خسارت می‌شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اضافه کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اجرایی شده است.

پیرزادیان تصریح کرد: در راستای طرح مردمی کاشت ۱ میلیارد درخت با استفاده از ظرفیت نهالستانهای منابع طبیعی تاکنون بیش از ۶ میلیون اصله نهال تولید شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار