آیین اعطای پروانه کاربرد نشان استاندارد برای فرآورده بنزین شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند با حضور استاندار مرکزی، مشاور عالی ریاست و مدیرکل بازرسی سازمان ملی استاندارد و جمعی از مسئولین، در این شرکت برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶ 02 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی، مجید رجبی مدیر عامل شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند در این نشست گفت: پالایشگاه سال۷۲ با ۱۵۹ هزار بشکه تولید راه‌اندازی شد که اکنون به ۲۵۰ هزار بشکه رسیده‌ تست.

وی افزود: روزانه۱۶ میلیون لیتر بنزین و ۱۲ میلیون لیتر گازوئیل یورو چهار در این پالایشگاه تولید و به کشور عرضه می شود.

رجبی با بیان اینکه ۱۸۰ هزار تن ال پی جی و ۴۵۰ تن پروپیلن نیز در پالایشگاه شازند تولید می شود، اضافه کرد: ۶ فرآورده شامل بنزین، گاز مایع، نفت سفید، نفت کوره، پروپیلن و سوخت جت در پالایشگاه این شهرستان تولید می شد که اکنون به ۱۰ محصول افزایش یافته‌ است.

رجبی خاطر نشان کرد: تولید گوگرد از ۶۰ تن به ۲۵۰ تن افزایش یافته و این نشان از افزایش گوگردگیری از محصولات تولیدی این واحد صنعتی است.

وی افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اکنون به صورت شبانه روزی و سه شیفت در پالایشگاه شازند به کار اشتغال دارند و یک ساعت نباید این واحد تعطیل شود.

وی همچین یادآور شد: تولید بنزین در این پالایشگاه از گذشته استاندارد بوده و اکنون گواهی استاندارد با انجام مراحل و فرآیندهای لازم برای این محصول صادر شده‌ است.

رجبی گفت: تولید بنزین یورو چهار در پالایشگاه شازند از ۱۲ سال پیش آغاز شده و پیش از آن بنزین یورو سه در این پالایشگاه تولید می‌شد.

وی ادامه داد: پالایشگاه شازند برای مسائل زیستی برنامه داشته و بر این اساس طرح‌هایی با دانشگاه اراک و تهران امضا کرده است.

توجه به مسائل زیست محیطی از برنامه‌های اولویت دار دولت سیزدهم است

مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز در این آیین گفت: قانون هوای پاک سال ۸۶ به تصویب رسید و بر اساس این قانون وزارت نفت باید ظرف مدت سه سال نسبت به استاندارد سازی محصولات و فرآورده‌ای نفتی اقدام کرده و پس از آن نباید محصولات غیر استاندارد تولید شود.

میرنظامی تصریح کرد: پالایشگاه شازند باید استاندارد بنزین تولیدی خود را به اثبات می رساند، که در این راستا همکاری پالایشگاه با سازمان ملی استاندارد شکل گرفت، البته نظارت ها قبلا هم انجام می گرفت اما به دلیل اینکه اشکالی در بنزین تولیدی وجود نداشت بدون پروانه به کار تولید مشغول بود، ولی به دلیل ضرورت قانونی، اخذ این پروانه در دستور کار قرار گرفت و چندین مرتبه نمونه برداری از تولیدات آنجام گرفت و تیم کنترل کیفیت استاندارد معرفی شدند و در نهایت شرایط استاندارد اثبات شد و در صدمین سالگرد تاسیس سازمان ملی استاندارد، این نشان به این مجموعه اعطا شد.

پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده بنزین پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند نیز به عنوان دومین پالایشگاه کشور با حضور استاندار مرکزی و برخی مدیران استانی اعطا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار