مدیرکل منابع طبیعی ایلام ؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت : جهت آموزش، ترویج و جلب مشارکت مردم توانستیم شش هزارو 737نفر را به عنوان همیار طبیعت در استان جذب کنیم و کار ساماندهی آن‌ها نیز انجام شده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰ 31 October 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان در گفت گو با خبرنگار ما اظهار کرد : باتوجه به گستردگی عرصه های منابع طبیعی در استان اداره کل منابع طبیعی به تنهایی قادر به مدیریت این عرصه‌ها نیست بنابراین نیاز به مشارکت مردم جهت حفظ این عرصه‌ها وجود دارد.

وی بیان داشت : ازشش هزارو 773نفر یکهزارو 878نفر به عنوان همیار طبیعت جذب و ساماندهی شده است .

مدیرکل منابع طبیعی اظهار داشت : همیاران طبیعت بازوان توانمند برای حفاظت از منابع طبیعی هستند و این افراد با برقراری ارتباط مناسب و موثر با مردم محلی و بومی منطقه، زمینه بهره برداری مناسب و مطلوب از عرصه های منابع طبیعی را فراهم و از تخریب و تصرف آن جلوگیری می کنند.

پیرزادیان ادامه داد : طرح همیاران طبیعت یکی از طرح‌های موفق سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در بخش ترویج و آموزش جوامع محلیاست که اقشار مختلف درقالب همیاران دانش‌آموزی، مروج و محافظ ارائه خدمت می‌کنند.

وی عنوان کرد: بحث دیگر، تشکیل تعاونی‌ها و تشکل‌های مردمی با محوریت جوامع محلی می باشد به طوری که افراد ساکن در مناطق روستایی و عشایری را در قالب تعاونی‌های مرتع‌داری، تعاونی‌های جنگلداری، تعاونی‌های بهره‌برداری آموزش و ساماندهی می کنیم .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد : ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه در منابع طبیعی، ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی به عنوان همیار طبیعت همواره در دستور کار مجموعه همکاران ما قرار دارد .

پیرزادیان بیان کرد: ما به موضوع مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی اعتقاد داریم با اقدامات ترویجی در تلاش هستیم با همکاری مردم بتوانیم منابع طبیعی را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد : در راستای اقدمات ترویجی نیز تفاهم نامه های نیز با ادارت کل بخصوص در راستای طرح یک میلیارد اصله درخت بسته شده است تا بتواینم علاوه بر توسعه فضای سبز و جنگلی در استان برنامه و اهداف سازمانی خود وعده دولت سیزدهم در این راستان محقق شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار