دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت کشور گفت: ۸۸۰ شهید غریب اسارت که به طرق مختلف به دست دشمن شهید شده اند در سطح کشور شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 29 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمد جواد زمردیان ۷ آبان در آئین پیش‌کنگره شهدای غریب اسارت استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: به منظور شناسایی شهدای غریب اسارت ۱۸ سفر در چهار ماه گذشته به نقاط مختلف کشور انجام شده که در این سفر‌ها ۸۸۰ شهید غریب اسارت شناسایی شده اند.

وی افزود: از مجموع این شهدای شناسایی شده ۶۳۹ شهید با نام شناسایی شده و اطلاعات اولیه آن‌ها نیز از جمله زادگاه و اردوگاه و ... مشخص شده است.

دبیر کنگره ملی شهدای غریب اسارت کشور خاطرنشان کرد: از مجموع این شهدا ۲۵ شهید مربوط به استان مرکزی است که این رقم در ابتدا ۱۱ شهید بوده است.

وی ادامه داد: اطلاعات و شناسایی شهدای غریب اسارت از طریق اطلاعات همرزمان و آزادگان، صلیب سرخ و کمیته جست و جوی مفقودین به دست آمده و ۱۹۹ نام شهید توسط یکی از ایثارگران نیروی زمینی ارتش و فایل‌های صوتی از آزادگانی که می‌گویند این شهید با ما بوده است، به کنگره اعلام شده است.

دبیر ستاد استانی شهدای غریب اسارت استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ۲۵ شهید غریب اسارت اکنون در استان مرکزی شناسایی شده که باید با خانواده این شهدا دیدار صورت گیرد.

ابراهیم نصیری اضافه کرد: کنگره شهدای غریب اسارت استان مرکزی به عنوان پیش کنگره برای آمادگی حضور در کنگره شهدای اسارت کشور برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار