معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۳۲۱ اخطاریه کتبی رفع آلودگی زیست‌محیطی به واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی این استان از ابتدای امسال تاکنون صادر شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 25 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،کامبیز خلیلی اظهار داشت: پایش مستمر و سرزده از واحد‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی استان مرکزی در دستور کار جدی قرار دارد و در جریان پایش‌های صورت گرفته امسال، ۱۶۹ اخطار رفع آلودگی در حوزه هوا، ۹۴ مورد در حوزه پساب و ۵۸ مورد در حوزه خاک و پسماند، صادر شده است.

وی، با بیان اینکه با هرگونه تخلف زیست محیطی بر اساس قانون با جدیت برخورد می‌شود، اظهار کرد: واحد‌های آلاینده زیست‌محیطی پس از دریافت اخطار، باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی اقدام کنند و در غیر این صورت، علاوه بر اینکه در فهرست صنایع آلاینده استان قرار می‌گیرند به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند.

خلیلی عنوان کرد: سلامت محیط زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه‌ریزی شده و پایدار تضمین شود، اما به شرط اینکه همه در این امر سهیم باشند.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: حفظ محیط زیست یک اصل عمومی و همگانی است و رهاورد آن سلامت انسان‌ها، حفظ منابع طبیعی از جمله آب، خاک، هوا و احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار