مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: فرهنگ سازی و تبیین فرزندخواندگی در جامعه باید نهادینه شود تا خانواده‌هایی که شرایط لازم را دارند، بیشتر به نگهداری کودکان دارای شرایط خاص توجه کنند و در جمع گرم خانواده حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵ 22 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمود حسین آبادی روز یکشنبه در گردهمایی خانواده‌های فرزندپذیر استان مرکزی در اراک، افزود:در حال حاضر  ۳۹ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبانه‌روزی و مراکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی استان مرکزی و۱۲ کودک معلول و بیمار نیازمند پیگیری‌های خاص در مراکز توانبخشی نگهداری می‌شوند.

حسین‌آبادی با تاکید بر تجربه کانون گرم خانواده برای کودکانی که شرایط خاص و ویژه دارند، افزود: هر چقدر در این مراکز شرایط و امکانات برای کودکان و نوجوانان بدسرپست فراهم باشد اما جای کانون گرم خانواده را نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: در طرح امین موقت، کودکان بدسرپرست، در فضای گرم خانواده قرار می‌گیرند و آن را تجربه می‌کنند اما باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

معاون امور اجتماعی ادار کل بهزیستی استان مرکزی نیز با اشاره به ۳۰ مهرماه روز فرزند خواندگی گفت: سازمان بهزیستی سالیانه برنامه‌ای برای تجلیل از خانواده‌ها دارد و این روز متناسب با تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان است و روز ملی فرزند خواندگی نام دارد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۱ کودک در نیمه اول امسال در این استان با لحاظ شرایط قانونی به خانواده‌های صلاحیتدار برای فرزند خواندگی سپرده شدند که این کودکان شامل ۹ کودک به عنوان فرزندخوانده و ۲ کودک به عنوان امین موقت هستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار