سومین همایش ملی ماشین کاری و ماشین‌های ابزار پیشرفته به میزبانی دانشگاه اراک و با استقبال گسترده صنایع استان مرکزی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ 22 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی،ذوالفقاری، رئیس دانشگاه اراک در پیش رویداد همایش ملی ماشین کاری و ماشین ابزار پیشرفته گفت: موضوع ماشین کاری و ماشین ابزار پیشرفته با تولید، ارتباط مستقیم دارد و یکی از ارکان مهم آن محسوب می‌شود.
ذوالفقاری ادامه داد: امروزه شرط موفقیت در بازار رقابت، تولید دانش‌بنیان است.
وی تاکید کرد :تولید اگر صرفا داخلی باشد بدون شک اثر تورمی دارد و می‌بایست در تولید، سهم حضور در بازار بین‌المللی را نیز مد نظر قرار داد.
رئیس دانشگاه اراک با اشاره به اینکه تولید و ماشین کاری نیازمند دانش است بیان کرد: جریان علم و فناوری در دنیا در حال تغییر است و سبک جدید آموزش در دانشگاه‌ها باید آغاز شود.
وی افزود:دانشگاه اراک سبک جدید آموزش را در قالب دانشگاه آینده با همکاری شرکت‌های صنعتی از جمله شرکت گداختار آغاز کرده است.
ذوالفقاری ضمن اشاره به جهت‌دار بودن تحصیل در دانشگاه آینده گفت: در این دانشگاه، دانشجویان ضمن یادگیری کلی رشته، آموزش برای یک صنعت خاص را فرا می‌گیرند.


محمدرضا شیخ‌الاسلامی دبیر ارتباط با صنعت این همایش نیز ارتباط صنعت و دانشگاه را لازمه حیات این دو دانسته و برگزاری نشست‌های مشترک به صورت مستمر را پیش‌فرض این ارتباط برشمرد.
وی فرآیند تعریف اولویت‌های پژوهشی را از جمله چالش‌های همکاری بین صنعت و دانشگاه برشمرد و استفاده از ظرفیت فرصت مطالعاتی اساتید و نیز حضور آن‌ها در کارگروه‌های تخصصی صنایع را به عنوان راه حلی مناسب پیشنهاد کرد.
شیخ‌الاسلامی گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان با کاهش قابل ملاحظه ریسک مالی، ظرفیت فوق‌العاده‌ای در این راستا فراهم کرده است.

پیش از افتتاح رسمی همایش، پنل معرفی استعدادها و نیازمندی‌های صنعتی استان مرکزی(مانا) در قالب پیش رویداد این همایش برگزار شد.
در این پنل که با هدف تقویت همکاری بین صنایع ،شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و دانشگاهیان برگزار شد، صنایع بزرگ استان و کشور به معرفی نیازمندی‌ها و توانمندی‌های خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار