۱۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان خنج به کشت گندم اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ 22 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰ درصد از مزارع گندم این شهرستان امسال با بذور گواهی شده از ارقام برات، سارنگ و سیروان کشت شود.
علی علی پور افزود: تاکنون هزار و ۱۲۵ تن بذور گواهی شده به این شهرستان تخصیص یافته که ۱۲۵ تن از آن در بین کشاورزان توزیع شده است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص خواهد یافت، گفت: با توجه به سهم ۲۰ درصدی مزارع گندم در استفاده از بذور خودمصرفی، کشاورزان نسبت به بوجاری و ضدعفوفی بذر با سموم قارچ کش اقدام کنند.
علی پور به اقدامات مؤثر در افزایش بهره‌وری در مزارع گندم اشاره کرد و گفت: تهیه بستر مناسب با دانه بندی صحیح خاک، تسطیح اراضی، استفاده از بذور گواهی شده و میزان مناسب بذر به افزایش تولید در واحد سطح منجر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خنج گفت: استفاده از دستگاه‌های کودکار و بذرکار، استفاده از روش‌های نوین آبیاری در اراضی، بهره‌گیری از کف کار‌ها در اراضی دارای آب و خاک شور، مبارزه به موقع با علف‌های هرز و استفاده از محلول‌پاشی با عناصر ریزمغذی نیز از دیگر مواردی است که باید در زراعت گندم مدنظر قرار گیرد.

برچسب ها: کشت ، گندم ، خنج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار