رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی گفت:: ۳۱ نفر تا پایان روز دوم نام‌نویسی برای رقابت در ۶ حوزه انتخابیه استان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۱۱۳۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶ 21 October 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،بهنام نظری افزود: ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز آغاز شده و طی ۲ روز نخست، ۳۱ داوطلب ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند که از این تعداد، ۲۹ نفر مرد و ۲ نفر نیز زن هستند.
او ادامه داد:آمارهای روزانه نیز نشان می‌دهد که روز اول ثبت‌نام داوطلبان، ۱۶ نفر و روز دوم ۱۵ نفر در ۶ حوزه انتخابیه استان، ثبت‌نام نهایی را انجام داده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان بیشترین فراوانی مدرک تحصیلی داوطلبان را ۲۷ مورد، در سطح کارشناسی ارشد شمرد و گفت: تعداد یک نفر با مدرک دکتری و ۳ نفر نیز دارای مدرک تحصیلی لیسانس‌ با سوابق ایثارگری یا نمایندگی مجلس هستند.

نظری گفت: از ۳۱ نفر ثبت‌نام کننده تا پایان روز دوم ۱۴ نفر کارمند، ۵ نفر بازنشسته، ۴ نفر فرهنگی، ۲ نفر استاد دانشگاه، ۳ نفر دارای شغل آزاد و ۳ نفر نیز از سایر مشاغل هستند.

او افزود: به لحاظ ترکیب سنی بیشترین تعداد ثبت‌نام کنندگان با ۱۷ نفر در بازه سنی ۳۰ تا ۴۵ سال قرار دارند که آمارها بیانگر پیشتازی جوانان است.

نظری گفت: با توجه به اینکه در قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، در مرحله پیش ثبت‌نام مدارک متقاضیان استعلام شد، افرادی که شرایط اولیه را به لحاظ مسائلی مانند سوابق تحصیلی ندارند، امکان ثبت نام نهایی را نخواهند داشت و همچون ادوار گذشته با برخی ثبت‌نام‌های نامتعارف مواجه نخواهیم بود.

آخرین روز ثبت‌نام، سوم آبان ماه است و داوطلبان توجه داشته باشند که این مهلت تمدید نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار