رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پارس‌آباد گفت: ۳۱ باب مغازه قصابی و کبابی در این شهرستان به علت کشتار غیرمجاز و خارج کشتارگاهی پلمب شد.
کد خبر: ۱۱۳۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹ 19 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، جابر غائبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۱ باب مغازه قصابی و کبابی در شهرستان پارس‌آباد پلمب شد و این قصابی‌ها اقدام به کشتار غیر مجاز در معابر عمومی و عرضه گوشت خارج از کشتارگاه و سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی می‌کردند و با اخذ دستور و حکم قضایی مبنی بر تهدید علیه بهداشت عمومی جامعه و با همکاری پلیس اماکن عمومی، شبکه بهداشت و درمان و اتاق اصناف پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به‌عمل آمد.

وی افزود: طرح ضربتی مبارزه با کشتار غیر مجاز دام از ۱۰ روز پیش همزمان با فعالیت مجدد کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان با دستور اکید دادستان و دستگاه قضایی و تعامل، همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط با تشکیل گشت‌های تیمی مشترک تشدید شده است که بعد از انجام الزامات و رعایت مقررات و رفع نواقص ساختار‌های بهداشتی کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان، فعالیت این کشتارگاه با مدیریت جدید و همت مضاعف در خدمات رسانی مطلوب تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی آغاز شده؛ لذا تمامی قصابان و کباب فروشی‌ها ملزم به انتقال دام خود به کشتارگاه و کشتار و استحصال آن در محیطی کاملا سالم و بهداشتی هستند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد تصریح کرد: فرایند‌های کشتار در کشتارگاه و انجام نظارت‌های لازم، تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی انجام می‌شود و لاشه استحصال شده کاملا سالم، مطمئن و بهداشتی بوده و مشکلی در این زمینه نداریم.

غائبی ضمن هشدار جدی به صاحبان مراکز عرضه گوشت و قصابان شهرستان پارس آباد بیان کرد: درصورتی‌که موارد بهداشتی رعایت نشده و گوشت قابل عرضه به مردم از کشتارگاه تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه نشود مغازه خاطیان، ضمن تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی پلمب می‌شود.

وی ضمن تشکر ویره از دادستان و دستگاه قضایی در ورود به موضوع و دستور همکاری با دامپزشکی تشریح کرد: با تاکیدات مقامات قضایی مبنی بر جمع‌آوری این معضل بهداشتی بزودی شاهد برچیده شدن بساط کشتار غیر مجاز در این شهرستان خواهیم بود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان پارس آباد اذعان کرد: شهروندان به عنوان شهروند ناظر همیار خادمان خود در دامپزشکی باشند و ضمن گزارش کشتار غیر مجاز با شماره تماس ۳۳۷۲۲۳۲۵ به دامپزشکی جدا از خرید گوشت قرمز بدون مهر دامپزشکی خودداری کنند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار