استاندار اردبیل با اشاره به حضور خود در نشست هیأت دولت به‌منظور طرح مسائل ضروری برای ادامه تکمیل زیرساخت‌ها و پیشرفت استان، از صدور دستورات لازم توسط رئیس‌جمهور برای تأمین منابع و هماهنگی با وزارت‌خانه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۱۱۳۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴ 18 October 2023

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با حضور در نشست هیأت دولت، مسائل ضروری برای ادامه تکمیل زیرساخت‌ها و پیشرفت استان اردبیل مطرح و دستورات لازم از سوی رئیس‌جمهور برای تأمین منابع و هماهنگی با وزارت‌خانه‌ها صادر شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع مولدسازی برای تأمین منابع پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل، موانع و مشکلات این موضوع مطرح و رئیس جمهور دستور حل مشکلات مولدسازی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن را صادر کرد که با بر طرف شدن این موانع، منابعی نزدیک به ۲هزار میلیارد تومان از محل مولدسازی برای زیرساخت‌های استان در سال آتی تأمین منابع می‌شود.

۵۵۰میلیارد تومان در مرحله اول به پروژه پایاب خداآفرین تزریق می‌شود

استاندار اردبیل با اشاره به پروژه‌های ضروری و نیمه‌تمام استان، ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها پایاب خداآفرین است که با کمبود منابع مواجه بوده و تکمیل آن نقش مهمی در توسعه کشاورزی استان دارد.

عاملی تصریح کرد: پایاب خداآفرین سال‌ها به‌علت کمبود منابع مسکوت مانده و تأسیسات آن در حال تخریب است و نزدیک به ۵هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد تا به طور کامل تکمیل شود.

وی گفت: بر اساس تصمیم‌گیری در نشست هیأت دولت، برای تأمین منابع تکمیل پایاب خداآفرین مقرر شد ۵۵۰میلیارد تومان در مرحله اول سهم استان اردبیل باشد و تزریق شود.

دستور رئیس‌جمهور برای تأمین ۶۰۰۰ تن ریل راه‌آهن اردبیل - میانه

استاندار اردبیل با اشاره به در حال اجرا بودن پروژه راه‌آهن و رسیدن این پروژه به مرحله پایانی، بیان کرد: برای تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه ۶هزار تن ریل نیاز بود که رئیس‌جمهور دستور لازم را به سازمان برنامه و بودجه کشور برای تأمین آن صادر کرد.

عاملی اظهار کرد: رئیس‌جمهور همچنین در خصوص موضوعاتی همچون منفک کردن ۱۶۵۰ هکتار از منطقه ویژه اقتصادی نمین برای تخصیص به طرح‌های سرمایه‌گذاری استان اردبیل، تفویض اختیار به استان جهت حل اختلافات اراضی عشایر با کشت‌وصنعت مغان و تأمین منابع بیمارستان نجف‌زاده اردبیل، دستورات جداگانه‌ای صادر کرد.

وی همچنین با اشاره به اخذ مجوز تأمین منابع از محل تهاتر نفتی به استان، بیان کرد: تأمین این منابع نیازمند اخذ مجوز از سران قوا بود که اخذ شده و هم‌اکنون منابع ارزی آن در حال تبدیل به منابع ریالی است تا به پروژه‌های استان اردبیل اختصاص یابد.
منبع/فارس

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار