کد خبر: ۱۱۳۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰ 16 October 2023
به گزارش تابناک مازندران ، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: تاکنون 6 هزار و 280 کیلوگرم بذر کلزا در این شهرستان توزیع شد.

 

 سید اسماعیل علوی اظهار کرد: تاکنون 6 هزار و 280 کیلوگرم بذر کلزا شامل ارقام بهاره هایولا 50، تراپر، بهاران، پیشرو، ظفر و RGS در شهرستان ساری توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: چهار شرکت توسعه کشت دانه های روغنی به میزان 2 هزار و 280 کیلوگرم بذر، اتحادیه تعاونی تولید روستایی به میزان یک هزار و 600 کیلوگرم، شرکت زراعت گلاره کلهر به میزان 400 کیلوگرم و اتحادیه زراعتکاران کار به میزان 2 هزار کیلو گرم بذر کلزا را تهیه و بین کارگزاری‌های توزیع کننده  هفت مرکز از مراکز هشتگانه این شهرستان توزیع کردند.

 

وی با بیان اینکه تهیه بستر بذر یکی از شرایط اصلی در موفقیت زراعت کلزا در تمام مناطق محسوب می­شود، گفت: بذر کوچک کلزا برای جوانه­ زنی سریع و رشد مناسب گیاهچه، باید در بستر مرطوب، گرم و تهویه­ دار، با عملیات خاک ورزی، دیسک و ماله کشت شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه سطح سبز نهایی محصول کلزا در سال گذشته یک هزار و 134 هکتار بود، اضافه کرد: سطح تخصیصی کشت کلزا برای امسال 2 هزار و 300 هکتار است.

 

علوی گفت: با توسعه کشت دوم در اراضی شالیزاری و زراعت کلزا، علاوه بر افزایش تولید محصولات کشاورزی، موجب رونق اقتصادی برای کشاورزان و تامین امنیت غذایی با تولید دانه روغنی می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار