مدیرکل گمرک بوشهر گفت: براساس پیگیری انجام شده با موافقت گمرک ایران مجوز واردات خودرو به گمرک بندر دیر صادر شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۲ 09 October 2023

به گزارش تابناک بوشهر، علی سلیمانی ظهر امروز در نشست با فرماندار دیر با بیان اینکه بندر دیر نقش مهمی در صادرات و واردات کالا دارد اظهار داشت: بندر دیر قطب صادرات به کشور قطر است و در این راستا تجهیز زیرساخت‌ها در این بندر توسعه یافته است.

وی از صدور ترخیص خودرو وارداتی از گمرک بندر خبر داد و بیان کرد: با موافقت گمرک ایران و پیگیری صورت گرفته مجوز واردات خودرو به گمرک دیر به عنوان چهارمین گمرک تخصصی واردات خودرو در استان بوشهر صادر شد.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: از گمرکات چهارده‌گانه استان بوشهر هم اکنون گمرک بوشهر، گناوه و کنگان دارای مجوز رویه تخصصی واردات خودرو هستند.

سلیمانی با بیان اینکه مجوز صادر شده به گمرک دیر در راستای وجود زیرساخت‌های مطلوب و ظرفیت‌های مناسب است گفت: صدور این مجوز قطعاً نقش به‌سزایی در رونق بیش از پیش تجارت در این بندر خواهد داشت.

ناظر گمرکات استان بوشهر اضافه کرد: برای اخذ مجوز واردات خودرو به این گمرک پیگیری و مکاتبات فراوانی از سوی این ستاد صورت گرفته است، اما گمرک به تنهایی قادر به ترخیص خودرو نیست و سایر دستگاه‌های همجوار نیز باید مجوز‌های لازم را صادر کند.

مدیرکل گمرک بوشهر تاکید کرد: در همین راستا انتظار می‌رود مطابق ماده ۱۲ قانون امور گمرکی و ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی مربوطه سازمان‌های مجوز دهنده و ذیربط در دیر مستقر شوند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار