معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به یکپارچه‌سازی ۱۳ هزار هکتار اراضی در سطح کشور، گفت: قبل از دولت سیزدهم تنها چهار درصد اراضی داری سند حدنگار بود که این رقم در دولت سیزدهم به ۳۶ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸ 05 October 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ظهر امروز رضا افلاطونی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور اراضی کشاورزی کشور در جلسه قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی خراسان‌شمالی از پایان و رفع تداخل بین مردم و حاکمیت خبر داد و اظهارکرد: بدون اخذ ریالی از مردم در خراسان‌شمالی شاهد رفع تداخل بین مردم و حاکمیت در حوزه اراضی کشاورزی خواهیم بود.

وی گفت: قبل از دولت سیزدهم تنها چهار درصد اراضی داری سند حدنگار بود که این رقم در دولت سیزدهم به ۳۶ درصد رسیده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان امور اراضی کشاورزی کشور افزود: سه تفاهم‌نامه مشترک با اداره ثبت اسناد با امور اراضی کشاورزی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار هکتار اراضی در سطح کشور یکپارچه سازی شده، تصریح کرد: هر شهرستان یک پایلوت در مساحت صد هکتار را به عنوان یک برنامه اصلی قرار دادیم که اگر انجام شود به اندازه ۱۷ سال کار مفید انجام گرفته است.

افلاطونی خاطرنشان کرد: خدمات ما در حوزه زمین در بستر پنجره واحد انجام می‌شود که در گام نخست واگذاری زمین به صورت آزمایشی در سه استان و کل کشور تا پایان سال در قالب پنجره واحد انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سه دستور العمل برای واگذاری خدمات به بخش خصوصی اعمال کرده‌ایم که نظارت‌ها و تغییر کاربری‌ها به نظام مهندسی واگذار شده که امیدواریم در خراسان‌شمالی این موضوع نیز رخ دهد و اعتبارات آن به تمام کشور هم ابلاغ شده لذا هیچ عذری از استان‌ها پذیرفته نیست.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار