مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از بازنشسته شدن یک‌هزار و ۲۰ معلم در سال تحصیلی جاری خبر داد و گفت: برای جبران کمبود معلم در مجموع بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ معلم و مربی پرورشی جذب آموزش و پرورش استان بوشهر می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۲۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷ 30 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، احمد موحدی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار داشت: ۲۶۵ هزار دانش‌آموز با ۱۵ هزار معلم در ۲ هزار و ۲۰۰ مدرسه در شهر‌ها و روستا‌ها فعالیت تحصیلی خود را آغاز کرده‌اند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۱۱ معلم و ۴۷۱ دانش‌آموز شهید استان بوشهر گفت: در مجموع یک چهارم شهدای استان بوشهر فرهنگی و دانش‌آموز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه یک دوم کارمندان دستگاه‌های اجرایی و اداری استان بوشهر در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند افزود: از مجموع جمعیت استان بوشهر بیش از ۸۰۰ هزار نفر آنان با آموزش و پرورش ارتباط مستقیم دارند.

موحدی یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش را اردو‌های راهیان نور دانست و خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی گذشته ۷۵۰۰ دانش‌آموز استان به این اردو‌ها اعزام شدند که پیش‌بینی می‌شود امسال ۹ هزار دانش‌آموز استان بوشهر به اردوی راهیان نور اعزام شوند.

وی اردوی راهیان توسعه و پیشرفت را از دیگر برنامه‌ها در حوزه دانش‌آموزی دانست و بیان کرد: سال تحصیلی گذشته ۲ هزار دانش‌آموز این اردو اعزام شدند و امسال برای اعزام ۱۲ هزار دانش‌آموزان استان بوشهر به اردوی توسعه و پیشرفت برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تشریح برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی دانش‌آموزان یکی از کمبود‌های این حوزه را معلم دانست و تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۲۰ معلم استان بوشهر بازنشسته شدند و برای جبران کمبود معلم مدارس اقدامات لازم انجام شده است.

موحدی استخدام را یکی از برنامه‌ها برای جبران کمبود معلم مدارس دانست و اضافه کرد: سهمیه استان بوشهر در استخدام معلم در مقطع ابتدایی و دانش‌آموزان استثنایی ۲۹۱ نفر است که زمینه جذب ۱۸۶ نفرشان تاکنون با برگزاری آزمون استخدامی فراهم شده و مابقی نیز تا پایان سال جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای استخدام دبیر اقدامات مهمی انجام شده گفت: سهمیه آموزش و پرورش استان بوشهر برای جذب ۳۲۷ دبیر اعلام شده که پس از برگزاری آزمون و مصاحبه استخدام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر برنامه‌ریزی برای جذب مربی پرورشی و مشاور تحصیلی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پیشنهاد استخدام ۳۰۰ مربی پرورشی و مشاوره تحصیلی در آموزش و پرورش استان بوشهر ارائه شده است.

موحدی اضافه کرد: علاوه بر جذب این تعداد معلم، دبیر و مربی پرورشی، زمینه استخدام ۶۰۰ نفر از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر فراهم شده و در مجموع در سال تحصیلی جدید یک‌هزار و ۲۱۸ نفر به استخدام آموزش و پرورش استان بوشهر در می‌آیند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار