معاون سلامت اداره کل دامپزشکی البرز از ایمن‌سازی دام‌های البرز بر علیه بیماری تب برفکی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 25 September 2023

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا جمالی گفت: تب‌ برفکی چهارپایانی از جمله گاو، گوسفند و بز را درگیر کرده و درصورت شیوع، خسارت‌های سنگینی به دامدار وارد می‌کند.

وی ادامه داد: این بیماری باعث کاهش وزن و قدرت شیردهی حیوان شده و تلفات زیادی به همراه دارد.

معاون سلامت دامپزشکی البرز افزود: برخلاف تصور برخی، این بیماری میان انسان و حیوان مشترک نیست و شیوع آن خطری برای انسان‌ها ندارد.

این مسئول توضیح داد: همزمان با اجرای طرح سرتاسری مایه کوبی بر علیه بیماری تب برفکی، اداره کل دامپزشکی البرز با به کارگیری توان حداکثری و کلیه امکانات نسبت به اجرای طرح اقدام کرده است.

وی گفت: فاز اول این طرح از اول مرداد آغاز شده و مطابق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تعیین جمعیت هدف تحت پوشش واکسیناسیون صورت گرفته است.

جمالی اضافه کرد: تاکنون ۸۷ درصد جمعیت هدف دام‌های سنگین و سبک روستایی و عشایری به صورت ضربتی و موفقیت آمیز تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته‌اند که این میزان مایه کوبی ایمنی مطلوبی در دام‌های استان ایجاد می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه واکسیناسیون تا پوشش کامل ادامه خواهد داشت و تمام عملیات صورت گرفته به صورت کاملا رایگان صورت می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به ماهیت ویروسی و واگیردار بیماری تب برفکی از دامداران و روستاییان درخواست می‌شود از تردد بی مورد و نقل و انتقال خارج از ضوابط دامپزشکی خودداری وبا اکیپ‌های مایه کوب دامپزشکی همکاری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار