نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در مراسم رژه نیروهای مسلح ، گفت: دفاع مقدس نمایشی از حیثیت و غیرت ایرانیان است
کد خبر: ۱۱۲۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 22 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی صبح امروز در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در میدان ارتش اردبیل، اظهار داشت: بعد از پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی نظام غرب و شرق به این نتیجه رسید که توان مقابله نظامی مستقیم با ایران را ندارد و از همان روز جنگ ترکیبی فرهنگی، اعتقادی و اقتصادی را علیه ملت ایران آغاز کرده و قطعا در این سنگر نیز ناکام خواهد ماند.

وی تصریح کرد: در سایه هوشیاری نیرو‌های مسلح در همین روز‌های اخیر بسیاری از اهداف شوم دشمن و جریانات خطرناک آن‌ها خنثی شده تا آن‌ها نتوانند علیه این ملت حمام خون به راه بیندازند.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل از دوران دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان و شهدا و ایثارگران به عنوان فخر و شرف این مرز و بوم یاد کرد و گفت: ما وظیفه داریم تا قدردان این مجاهدت‌ها باشیم چرا که سرمایه‌های معنوی این کشور عزت، استقلال و دفاع از تمامیت ارضی را برای ما به ارمغان آوردند.

عاملی افزود: در عرصه دفاع مقدس این ملت در برابر قدرت شرق و غرب و ارتجاع ایستاد و با وجود تاریخ ذلت بار دوران پهلوی و قاجار که مملو از وطن فروشی بود، در این مقطع حتی یک وجب از خاک این کشور به یغما نرفت.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در همان روز‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی با ترور ۱۷ هزار نفر از فرزندان غیرتمند این کشور جنگ داخلی را آغاز کرد و به سرعت جنگ بیرونی را نیز به ملت ایران تحمیل کرد تا با تجهیز صدام بتواند ایران را تکه تکه کند.

عاملی اضافه کرد: صدام با ورود به خاک کشورمان عناوینی مختلف برای خرمشهر، دزفول و آبادان تعیین کرد تا بتواند فتوحات خود را آغاز کند در حالی که فرزندان غیرتمند این مرز و بوم اجازه ندادند تا خاک این کشور همچون دوران پهلوی و قاجار تکه تکه شده و یا به مستعمره دیگران دربیاید.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: تاریخ پرفراز و نشیب این کشور نشان می‌دهد که در سایه بی لیاقتی شاهان، بحرین‌ها و آرارت‌ها از خاک این کشور جدا شده و صد‌ها زخم بر پیکره این مرز و بوم وارد شده، اما در این مقطع و با گذشت ۴۴ سال حتی اجازه ندادیم تا وجبی از خاک این کشور به دست بیگانگان بیفتد.

وی پیروزی در هشت سال جنگ تحمیلی را مرهون نفس پاک امام و تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی با محوریت بسیج قهرمان اعلام کرد و ادامه داد: امام راحل با دم مسیحایی خود روح شجاعت و شهامت به فرزندان این کشور بخشیده و نیرو‌های مسلح با تمام توان در دوران جنگ ثابت کردند که به مرز خودباوری رسیده و امروز قدرت بازدارندگی بی‌نظیری را در این کشور شاهد هستیم.

عاملی یادآور شد: در حالی که امروز خبری از صدام و حامیان خونخوار آن‌ها نیست، ملت ایران در اوج عزت و عظمت قرار گرفته و در عرصه نظامی نیز به قدرتی بی بدیل بازدارندگی رسیده که هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند برای این کشور خط و نشان بکشد.

وی تصریح کرد: در حالی صدام با ذلت و خواری تمام مرز‌های کشور ما را ترک کرد که در این هشت سال خونخواری خود و نظام غرب و شرق را به نمایش گذاشت و امروز همان جنایتکاران دیروز برای این ملت خیرخواه شده و توصیه‌های بشردوستانه می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل از دوران دفاع مقدس به عنوان دوران عزت و عظمت این ملت یاد کرد و گفت: با تأسی به این سرمایه عظیم قطعا در جنگ ترکیبی برابر دشمنان نیز پیروز واقعی این ملت شریف خواهد بود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار