معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز گفت: تعرفه مشترکان گاز خانگی در تمام شهرهای استان اردبیل در قالب اقلیم یک و با پرداخت یارانه اعمال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷ 21 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، مجید چگینی عصر پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی خط لوله گاز چلوند – اردبیل، اظهار داشت: با همکاری پژوهشگاه هواشناسی اقلیم کشور در حال بازنگری است و پیش‌بینی می‌کنیم تا آغاز فصل سرما بر اساس اقلیم‌بندی جدید تعرفه گاز به استان‌ها ابلاغ شود.

وی سردسیر بودن استان اردبیل را در تعریف تمام شهر‌های این استان در قالب اقلیم یک یادآور شد و تصریح کرد: شهر‌های استان اردبیل در اقلیم یک تعریف شده تا مشترکان استان اردبیل از یارانه مناسب بهره‌مند شوند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز گفت: پروژه خط دوم لوله گاز اردبیل از مسیر چلوند با قطر ۳۰ ایچ و به طول ۵۵ کیلومتر در مدت یک سال اجرایی می‌شود که امیدواریم شهریور سال آینده این پروژه به سرانجام برسد.

چگینی ایجاد پایداری و انعطاف عملیات در گاز استان را از اهداف اجرای این پروژه اعلام کرد و افزود: تأمین کسری گاز مجتمع‌های گلخانه‌ای مغان و صنایع این استان از رویکرد‌های جدی در عملیاتی شدن این پروژه عظیم است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاشی که شرکت مهندسی توسعه انجام می‌دهد، تلاش بر تأمین گاز پایدار در کشور با اجرای پروژه‌های گازرسانی به شهرها، روستا‌ها و صنایع است که این پروژه‌ها به صورت زنجیره‌ای تعریف شده و شاهد اجرای آن هستیم.

معاون وزیر نفت اضافه کرد: در حال حاضر ۳۳ هزار میلیارد تومان پروژه گازرسانی در کشور در حال اجرا است که بخش عظیمی از این پروژه‌ها تا پایان امسال و حتی قبل از شروع فصل سرما به بهره‌برداری خواهد رسید.

چگینی بیان کرد: در ۲ سال گذشته و در دولت سیزدهم طرح‌های توسعه گازرسانی با شتاب بیشتری در حال انجام است و امیدواریم بخش عظیمی از این پروژه‌ها تکمیل و مردم مناطق محروم و کم برخوردار از مزایای آن استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: مهمترین مشکل ما در اجرای پروژه‌ها تأمین کالا بوده که برای این پروژه تا ۶۰ درصد کالای مورد نیاز تأمین شده و سعی بر این خواهد بود تا با تلاش پیمانکار سرعت اجرایی این طرح گازرسانی پایدار را شاهد و ناظر باشیم.

چگینی تصریح کرد: با انتقال گاز در مسیر خط دوم علاوه بر اردبیل، سایر شهر‌های استان نیز به صورت زنجیره‌ای از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد که گازرسانی از اردبیل به گرمی با پیشرفت ۶۰ درصد در حال انجام است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز گفت: برای انتقال گاز از گرمی به پارس آباد، اصلاندوز و شهرک‌های گلخانه‌ای منابع مورد نیاز تأمین خواهد شد تا در سال‌های آینده اجرای آن را شاهد باشیم.

چگینی ایجاد تأسیسات ذخیره‌سازی گاز را به شکل رو زمینی یادآور شد و افزود: در این زمینه از سرمایه‌گذاران حمایت‌های لازم انجام می‌شود تا با تأمین گاز ذخیره‌سازی به شکل مطلوب انجام شود.

وی به تعویض چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری پرمصرف در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: شرکت‌های تولیدکننده آمادگی دارند تا با تغییراتی در این بخاری‌ها مصرف گاز را به حداقل برسانند که خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت تعویض بخاری‌ها هستند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز خاطرنشان کرد: در قبال اجرای این پروژه، ما از سرمایه‌گذاران با حواله گاز حمایت می‌کنیم تا بتوانند حواله ۵۰ متر مکعب گاز را در بازار انرژی عرضه کرده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار