نویسنده کتاب اطلس لشکر ۱۱ امیرالمومنین (ع) بیان داشت : این کتاب به عنوان یک سند رسمی از تاریخ و وقایع جنگ تحمیلی با محوریت جبهه میانی در استان ایلام به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷ 21 September 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ محمدتقی قاسمی افزود : این کتاب حاصل سه سال پژوهش، تحقیق و جمع آوری آثار، اسناد و تصاویر مربوط به دوران دفاع مقدس استان ایلام و چگونگی شکل گیری لشکر ۱۱ امیرالمومنین (ع) است.

وی گفت : در این کتاب با استناد به مدارک متقن و تایید این اسناد از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، آغاز و پایان جنگ تحمیلی در استان ایلام مورد تاکید قرار گرفته است.

قاسمی ادامه داد :  نکته قابل توجه در اطلس فوق اینکه سخنان "خاویر پرز دکوئیار" دبیرکل وقت سازمان ملل در معرفی عراق به عنوان بانی و شروع کننده جنگ تحمیلی علیه ایران، علاوه بر اسناد مختلف از نامه‌های " آیت الله حیدری ایلامی " خطاب به امام راحل و مراجع عظام نجف مبنی بر تحرکات مشکوک نظامی عراق در نوار مرزی استان ایلام نیز آمده است.

وی مطرح کرد : علاوه بر اطلس لشکر ۱۱ امیرالمومنین (ع) که یک کتاب عمومی و همگانی است، کتاب شناسنامه لشکر ۱۱ امیرالمومنین (ع) نیز چاپ شده که این کتاب تخصصی و برای مراکز نظامی و یگان‌های رزمی مورد استفاده و مطالعه قرار می‌گیرد.

 قاسمی گفت : در این اطلس به ۱۶ عملیات از تاریخ ۲ مهر ۵۹ تا ۱۰ مرداد ۶۷ که لشکر ۱۱ امیرالمومنین (ع) در آن‌ها نقش داشته، پرداخته و در آن علاوه بر اسناد موجود در استان از مدارک، آثار و اسناد خود مرکز هم بکارگیری شده است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار