مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس ۳۵۰ عنوان برنامه در استان اردبیل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸ 20 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، علی واحد پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل، اظهار داشت: هفته دفاع مقدس را در حالی گرامی می‌داریم که امروز به شدت نیازمند توسعه و ترویج فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت هستیم تا نسل آینده را با این سرمایه عظیم آشنا کرده و به بالندگی کشور کمک کنیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس از فردا و با برگزاری آیین سراسری جهاد و مقاومت و تجلیل از پیشکسوتان با سخنرانی مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: امسال با گرامیداشت هفته دفاع مقدس ۳۵۰ عنوان برنامه با همکاری نهادها، ادارات و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد که محوریت برنامه‌ریزی امسال این هفته تحقق شعار «ما متحدیم» است.

واحد افزود: هفته دفاع مقدس در کنار وحدت و همگرایی ملی، زمینه شورآفرینی و امیدآفرینی را فراهم کرده و هفته پاسداشت عزت و افتخار برای همه ایرانیان است.

وی به تدارک برنامه‌های مختلف در گرامیداشت این هفته اشاره کرد و ادامه داد: به صورت استانی و شهرستانی از یک ماه پیش جلسات هماهنگی برگزار شده و ما با فضاسازی محیطی و تبلیغاتی که در این حوزه انجام می‌دهیم، به استقبال برگزاری برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس خواهیم رفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل خاطرنشان کرد در ۲ سال گذشته و با حضور مقام معظم رهبری تجلیل سراسری از یک میلیون ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس انجام شده و امسال قرار است به صورت ۵۰ درصد بانوان و ۵۰ درصد آقایان تجلیل از جامعه ایثارگران انجام شود.

واحد بیان کرد: فردا ۲۹ شهریورماه در سال ولایت اردبیل برنامه سراسری جهاد و مقاومت با محوریت تجلیل از پیشکسوتان برگزار خواهد شد که در استان اردبیل در هفته دفاع مقدس بیش از ۱۵ هزار پیشکسوت عرصه جهاد و شهادت مورد تجلیل و تکریم قرار می‌گیرند.

وی در ادامه اضافه کرد: در این تجلیل که از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح فردا ۲۹ شهریور آغاز می‌شود بیش از ۶۰۰ ایثارگر به صورت نمادین مورد تجلیل قرار می‌گیرند تا سایر ایثارگران نیز در این هفته تکریم شوند.

واحد غبارروبی از مزار شهدا و حضور در آیین‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس اعلام کرد و گفت: نمایشگاه رزمی، فرهنگی دفاع مقدس امسال در مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل و در قالب ۲ سالن با ۴۳ غرفه برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل محوریت نمایشگاه امسال را تبیین عملیات مسلم‌بن عقیل و پیروزی رزمندگان اسلام عنوان کرد و افزود: هر سال یک‌هزار و ۴۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی است که در داخل موزه دفاع مقدس این نمایشگاه برپا خواهد شد که ۹۰ درصد سالن‌ها آماده پذیرایی از اهالی استان و میهمانان خواهد بود.

وی برگزاری رژه نیرو‌های مسلح را به میزبانی سپاه استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: این رژه ۳۱ شهریور همزمان با آغازین روز هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

واحد به شاخص‌ترین برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام اشاره کرد و ادامه داد: تولید کتاب و مستند از برنامه‌های حفظ آثار است که ما در جریان برگزاری کنگره شهدای استان ۱۵۶ عنوان کتاب تولید کردیم که ۳۰ عنوان از این کتاب‌ها در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اضافه کرد: در کنار تولید کتاب، ۲۱ عنوان مستند نیز با همکاری هنرمندان استان آماده پخش شده که محوریت آن آزادگان و خانواده‎‌های شهدا و ایثارگران است.

وی بیان کرد: تجلیل از بانوان پیشکسوت، برپایی نمایشگاه کتاب و ایثارگری زنان با عنوان «افتخارات از دیروز تا امروز» و گردهمایی بانوان فاطمی با عنوان «رهروان فاطمی» را نیز شاهد خواهیم بود.

واحد بازخوانی عملیات و پشتیبانی بانوان را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده عنوان کرد و گفت: این نشست با عنوان «گنج نهان» برگزار خواهد شد تا برجستگی نقش بانوان را در پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل شاهد باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎‌های دفاع مقدس استان اردبیل افزود: جشن ویژه نوجوانان و نونهالان در این ایام با عنوان «همایش سلاله‌ها» و سلسله نشست جهاد تبیین برای گروه‌های مختلف جامعه برگزار شده تا نسل امروز و آینده بیشتر با این فرهنگ غنی آشنایی پیدا کنند.
منبع/فارس

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار