نائب رییس مجلس خبرگان گفت: پیامبر (ص) در برابر هر مسئله ای بدون دغدغه عبور نمی کرد و ضمن این که تسبت به هدایت مردم رئوف و مهربان بود، همواره به فکر رفع مشکلات جوانان و آینده جامعه بود.
کد خبر: ۱۱۲۶۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۴ 14 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری شامگاه چهارشنبه در جمع مردم شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان در استان بوشهر، ضمن تسلیت شهادت رسول اکرم (ص)، امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)، اظهار کرد: پیغمبر علاوه بر اینکه شاهد و ناظر بر اعمال امت خود است بر اعمال دیگر امت‌ها نیز ناظر و شاهد است که این نشان از جایگاه والای حضرت محمد (ص) می‌باشد.

وی افزود: افرادی که به خدا و روز رستاخیز دل بسته اند، شایستگی دارند که پیامبر را به عنوان الگوی رفتاری خود معرفی کنند.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیامبر در طول تاریخ ناظر بر اعمال ما می‌باشد، بیان کرد: پیامبر (ص) در طول زندگی اش به صورت مستمر دعوت کننده به سوی خدا و همواره جبهه مومنان را تشویق و کفار را انذار می‌داد.

حسینی بوشهری تصریح کرد: پیغمبر هر شخصی که کار خوبی انجام می‌داد تشویق می‌کرد و هم تقویت می‌نمود.

وی اضافه کرد: اگر شخصی کار زشت و پلشتی در جامعه انجام می‌داد، رسول خدا برخورد و سعی می‌کرد تا پایه‌های اینکار زشت به تدریج فرو بریزد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر قرار بود عقل در قالب یک انسان جلوه کند، همانا به صورت امام حسن مجتبی (ع) جلوه می‌شد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: در کنار اردو‌های راهیان نور و پیشرفت، راهیان مقاومت نیز باید شکل بگیرد و امروز ملت ما نیز ادامه دهنده راه شهید رئیسعلی دلواری می‌باشند.

حسینی بوشهری بیان کرد: توکل به خدا در واقع رمز پیروزی است و خداوند راه را برای ما گشوده است و ملت ایران نیز در این چند دهه با توکل بر خدا حرکت نموده و سنگ اندازی‌های دشمن باعث توقف پیشرفت‌های کشور نشده است.

وی افزود: اگر بشارت و تشویق بدون انذار در کنار هم باشند انسان فکر خواهد کرد که تمامی کارهایش خوب است و دچار غفلت می‌شود.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر انذار تنها باشد و تشویق و بشارت در کنار آن نباشند، انسان دچار یاس و ناامیدی می‌گردد.

حسینی بوشهری عنوان کرد: کسانی که در پیاده روی اربعین شرکت کردند قطع به یقین مورد عنایت امام حسین (ع) قرار خواهند گرفت و بوی زندگی حسین بن علی (ع) باید در زندگی شان وجود داشته باشد؛ در واقع فلسفه زیارت همین است.

با تاکید بر اینکه مدیران مسئول در نظام جمهوری اسلامی باید همچون پیامبرشان همواره نگران جامعه باشند، گفت: حضرت محمد (ص) اگر ولنگاری و ناهنجاری در جامعه مشاهده می‌کرد، دست بر روی دست نمی‌گذاشت.

وی تصریح کرد: پیامبر شکرگزار نعمت‌های خداوند بود و آن‌ها را بزرگ می‌شمرد و تنها به نداشته‌ها نگاه نمی‌کرد، بلکه به داشته‌هایش توجه داشت که این موارد گوشه‌ای کوچک از زندگی آن حضرت می‌باشد.

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر انسان به داشته هایش توجه کند و قدردان باشد، قطع به یقین نداشته‌های زندگی اش مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه کار تبلیغی از جایگاه خاصی برخوردار است، گفت: علاوه بر مسئله تبلیغ در اسلام یک جایگاه ویژه برای معرفی اسوه در نظر گرفته شده است و انسان نیز گاهی اوقات احساس می‌کند این الگو‌های مطرح در تاریخ بشر و اسلام نقش کلیدی در تربیت انسان دارند.

حسینی بوشهری افزود: هر جایی که انسانی به کمال رسیده و شایستگی اسوه بودن را برای جامعه داشته، این چهره کمال یافته را معرفی نموده است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: قرآن کتاب هدایت انسان می‌باشد و در جای جای آن الگو‌ها فراوانی معرفی شده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت محمد (ص) از برترین پیامبران در اسوه بودن می‌باشد، گفت: قرآن نه کتاب قصه و نه داستان سرایی می‌باشد.

حسینی بوشهری اضافه کرد: قرآن مرد را در قالب پیامبران و هم زن را در قالب آسیه همسر فرعون به عنوان الگو برای مومنان در طول تاریخ معرفی کرده است.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار