هواشناسی اردبیل هشدار نارنجی درباره تشدید فعالیت موج دوم سامانه بارشی در برخی مناطق استان اردبیل را صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰ 13 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل، بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد، جو استان اردبیل هم‌چنان تا روز‌های پایانی هفته ناپایدار است و از عصر سه شنبه تا ظهر پنجشنبه (۲۳ شهریور) بر میزان رطوبت خزری افزوده شده و برای این مدت کاهش نسبی دما، وزش باد خزری و بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار) اکثر مناطق استان را دوباره فرا خواهد گرفت.

اوج ناپایدار‌های موج دوم در نوار شمالی استان انتظار می‌رود و با توجه به تشدید فعالیت موج دوم سامانه بارشی در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی، اصلاندوز، انگوت و مناطقی از مشکین‌شهر و نمین، از هشدار سطح نارنجی توسط هواشناسی اردبیل صادر شده است.

بر اساس این هشدار هواشناسی، وزش تندباد‌های موقتی و بارش باران گاهی به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق، انتظار می‌رود. آب‌گرفتگی معابر عمومی و رواناب درون‌شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

اجتناب از اتراق در اطراف ساختمان‌های نیمه‌کاره و سازه‌های موقتی و اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

افزایش دمای هوا از روز جمعه

با توجه به رخداد مه، تقلیل دید افقی و پایین بودن کف ابر اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان احتمال می‌رود؛ لذا به هم استانی‌ها توصیه می‌شود هشدار‌های هواشناسی سطح زرد و نارنجی شماره ۴۶ و ۴۷ اداره کل هواشناسی استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند.

از روز جمعه (۲۴ شهریور) با عبور سامانه بارشی، جو استان نسبتاً پایدار خواهد شد و بر دمای هوا افزوده می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار