سرپرست فرمانداری شهرستان کرج با بیان اینکه شهرداری کرج هر چه سریعتر مرکز دائمی عرضه تولیدات عفاف و حجاب را در مرکزیت کلانشهر کرج معرفی کند؛ گفت: هر گونه تعلل و مماشات در این زمینه ترک فعل محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ 12 September 2023

به گزارش «تابناک البرز» یحیی رمضانی در جلسه بررسی مشکلات تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات عفاف و حجاب در شهرستان کرج که با حضور نماینده قرارگاه عفاف و حجاب استان و اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز، نماینده سازمان فرهنگی شهرداری کرج، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، اتحادیه پوشاک و سازمان پارک ها وفضای سبز شهرداری در محل فرمانداری کرج برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا (ع)، پس از آنکه دغدغه های یکساله برای جانمایی مرکز دائمی عرضه تولیدات عفاف و حجاب در کرج را شنید با انتقاد از اینکه بسیاری فضاهای بلااستفاده و راکد شهر در پارک ها و سایر نقاط در اختیار برخی برای کارهای نمایشی و نمایشگاه های بدون خروجی قرار می گیرد  اظهار داشت: امروز سنگر اصلی اینجا است، ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم، بنیان خانواده ها در خطر است، حجاب و حفظ عفت عمومی اولویت اول تمام مسئولان فرهنگی در این شهر بشمار می رود، ما نباید مسیر را گم کنیم و در پارادوکسی که دشمن ایجاد کرده گم شویم.

رمضانی با طرح این سئوال که چرا بعد از یکسال فضایی دائمی برای عرضه تولیدات حوزه عفاف و حجاب در شهر کرج اختصاص نیافته است؟! شهرداری را در این زمینه مسئول دانست و تصریح کرد: جای تأمل دارد در حالی که اخیراً در برخی نقاط شهر نمایشگاه هایی دایر می شود که خروجی و بازدهی ندارد و صرفا نمایش است و در مقابل دستور استاندار محترم برای جانمایی محل دائمی عرضه تولیدات عفاف و حجاب بر زمین مانده و به بن بست جلسات بدون خروجی ختم شده است.

وی با بیان اینکه طبق گزارش ها استاندار تکلیف و مصوب کرده بود فضای دائمی برای عرضه پوشاک مرتبط با عفاف و حجاب در کرج پیش بینی شود تصریح کرد:  تا به امروز این اتفاق نیفتاده است، شهرداری کرج به قید فوریت باید خود را مقید بداند که محل دائمی برای عرضه تولیدات عفاف و حجاب کرج را با اولویت مجتمع تجاری ماهان و سایر نقاط شهر به فرمانداری کرج معرفی کند.

وی افزود: مجتمع ماهان بواسطه دسترسی به مرکزیت استان بهترین نقطه برای افتتاح این مرکز پیش بینی شده است و در این زمینه هر گونه کم کاری و پاس کاری دستگاه ها برای اختصاص فضا ترک فعل بشمار می رود و این قابل قبول نیست.

رمضانی تاکید کرد: فضایی که برای این موضوع اختصاص می یابد باید  در بهترین نقطه شهر با رعایت مهندسی در چیدمان و فضاسازی، اصولی و در خور شأن مردم و رفاه بانوانی که برای خرید به این مرکز مراجعه می نمایند باشد.

سرپرست فرمانداری کرج با اشاره به حضور بهترین طراحان حوزه عفاف و حجاب در استان البرز تصریح کرد: این زیبنده نیست که فعالان این عرصه زیرزمینی کار کنند، اگر فضای مناسب را در اختیار تولیدکنندگان پوشاک عفاف و حجاب قرار دهیم خریداران آن هم به بازار خواهند آمد کما اینکه در نمایشگاه های قبلی نیز استقبال خوبی را برای حضور و شرکت در این رویدادها شاهد بوده ایم.

رمضانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز خواست تا مشارکت طراحان دانشکده هنر را در زمینه لباس ایرانی و اسلامی بکار بگیرد.

وی افزود: بانک تولیدکنندگان حوزه عفاف و حجاب نیز تهیه شده که از این ظرفیت برای عرضه در محل پیش بینی شده استفاده می شود.

رمضانی در ادامه با اشاره به پیاده روی 10 کیلومتری اربعین حسینی که اخیراً در شهر کرج برگزار شد، گفت: این حرکت خودجوش و مردمی در کمترین زمان از امام زاده حسن (ع) تا امامزاده محمد(ع) که قابل وصف نبود خود مبین وجود بسترهای لازم برای کار فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم نیز کلید واژه پوشش در  24 آیه شرح نزول داشته است، افزود: الزام حجاب همواره مورد تاکید بوده و ما نیز در مملکت اسلامی زندگی می کنیم، دشمن امروز در این زمینه سرمایه گذاری کرده است و ما مسئولان باید آگاهانه تصمیم گیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار