وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رئیسعلی قهرمان ملی ایرانیان و نماد ایستادگی است و نتیجه مجاهدت‌های او و دیگر مبارزان را در اقتدار کنونی ایران می‌بینیم.
کد خبر: ۱۱۲۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳ 03 September 2023

به گزارش تابناک بوشهر، محمد مهدی اسماعیلی در کنگره شهید رئیسعلی دلواری که امشب در منزل و موزه این شهید در شهر دلوار برگزار شد، در آستانه اربعین حسینی اظهار داشت: حرکت پیاده‌روی اربعین به معنای حرکت امت به سوی امام است و این رمز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است. او ادامه داد: برگزاری مراسم اربعین شهدایی که جانشان را فدای نهضت اسلامی کردند باعث شد که انقلاب اسلامی به پیروزی برسد. رهبر انقلاب در دهه ۱۳۸۰ این کلیدواژه را دوباره زنده کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تکریم شهید رئیسعلی دلواری برای درس‌آموزی و شکرگزاری ضروری است، گفت: اگر تاریخ کشورمان را ورق بزنیم متوجه می‌شویم در آن سال‌هایی که رئیسعلی قیام کرد چه بر این سرزمین و مردم مظلوم گذشته بود. روز‌های سختی بود دولت ضعیف، نحیف و منفعل در دستان استعمارگران قرار داشت و عزت مردم ایران از بین رفته بود.

اسماعیلی افزود: امروز پس از حدود ۱۱۰ سال از قیام رئیسعلی، به برکت مجاهدت افرادی مانند او، ایران اسلامی دراین نقطه ازتاریخ ایستاده و با رهبری رهبر حکیم و بیدار خود به عنوان قدرتی نوظهور در عرصه بین‌الملل ظاهر شده است. اکنون در شصتمین سالگرد آغاز نهضت اسلامی و صد و هشتمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری، ملت ایران بر بام تاریخ ایستاده است.

وی بیان کرد: امروز دولت برخاسته از اراده ملت ایران، مقتدر و بدن لکنت از حقوق مردم دفاع می‌کند و اقتدارش را به رخ جهانیان می‌کشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ایران اسلامی با همکاری هم‌پیمانان خود به دنبال تغییر نظام حاکم بر عرصه بین‌الملل است، به دنبال این است که الگو‌های حاکم بر نظام جهانی را تغییر دهد.

اسماعیلی عنوان کرد: دشمنان فکر کرده بودند که با تحریم و تهدید نظام اسلامی از پا درخواهد آمد و همه لشکر‌ها ومزدوران را به کار گرفتند، اما رهبر انقلاب فرمود خدا با ماست. خدایی که مردم را از روز‌های سخت جنگ تحمیلی عبور داد، الطاف خود را در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به مردم عنایت کرد.

وی گفت: رئیسعلی قهرمان ملی ایرانیان و نماد ایستادگی است. ثمره مقاومت او و دیگر مجاهدان و مبارزان را اکنون می‌بینیم. مقاومت نصرت به دنبال دارد و قهرمانان بزرگ پرورش می‌دهد. در مقابل، سازش حقارت و وابستگی به دنبال دارد. ما راه مقاومت را انتخاب کردیم و آن را ادامه می‌دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه این سرزمین مملو از مردان و زنان رشیدی است که مقابل استعمار ایستادند، افزود:باید ویژه از مبارزات ضداستعماری زنان این سرزمین یاد کنم. اگر تاریخ را مرور کنیم روزی که متجاوزان بریتانیایی قصد داشتند به سمت مرکز کشورهجمه ببرند، زنان شجاع روستای لرده دشتستان در کنار مردان دلیر ایستادند و ۴۰۰ سرباز انگلیسی را زمین‌گیر کردند.

اسماعیلی همچنین با اشاره به مشکلات دلوار گفت: یکی از این مشکلات مجتمع ناتمام فرهنگی است که باید رسیدگی شود. هفته آینده گروه عمرانی به استان بوشهر اعزام خواهند شد تا طرح‌های نیمه‌تمام حوزه فرهنگ و هنر را بررسی کنند و بتوانیم آن‌ها را به نتیجه برسانیم.

وی برای ایجاد مجموعه فرهنگی به نام رئیسعلی دلواری قول مساعد داد و تاکید کرد: دلوار زادگاه یکی از نقاط عطف ایران است و باید آن را تکریم کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید کار‌های هنری جدیدی برای معرفی رئیسعلی صورت گیرد که شنیده‌ام یکی از کارگردانان بنام کشور قرار است در این زمینه کاری انجام دهد. همچنین باید از تولید اثر درباره شهید نادر مهدوی شهید مبارزه مستقیم با امریکا در خلیج فارس حمایت شود.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار