مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران با اشاره به بارگیری دومین سکوی نفتی میدان نفتی رشادت گفت: سکوی این پروژه در نقطه تکمیل 7 هزار تن وزن خواهد داشت که به لحاظ وزن و چهارپایه بودن در نوع خود در طول تاریخ صنعت نفت کشور بی‌نظیر است.
کد خبر: ۱۱۲۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷ 25 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر و به نقل از خبرگزاری فارس، اسدالله ابویسانی مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ظهر امروز در آئین بارگیری دومین سکوی نفتی میدان نفتی رشادت اظهار داشت: صدرا با ۵٠ سال سابقه، قدیمی‌ترین مجموعه کشتی‌سازی کشور است که در طول سال‌ها پروژه‌های بزرگ ملی را به ثبت رسانده است.

وی افزود: این شرکت در ۲ حوزه کشتی‌سازی و تعمیرات، و نفت و گاز و پروژه‌های تاسیسات فراساحلی فعالیت می‌کند.

این مقام مسؤول عنوان کرد: سکوی فرایندی پروژه میدان نفتی رشادت در نقطه تکمیل ۷ هزار تن وزن خواهد داشت و هم اکنون ۵ هزار تن آن تکمیل شده است؛ این سکو به لحاظ وزن و چهارپایه بودن در نوع خود در طول تاریخ صنعت نفت کشور بی‌نظیر است و با همت متخصصان داخلی بارگیری این سکو روی بارج با موفقیت انجام شده است و مراحل تکمیلی خود را در چند ماه آینده طی خواهد کرد.

ابویسانی اضافه کرد: وقفه‌ای در این پروژه طی سال‌های گذشته اتفاق افتاده بود که تلاش می‌شود با برنامه‌ریزی‌های دقیق و فشرده تا سال آینده مراحل تکمیلی آن انجام و به بهره‌برداری برسد.

ابویسانی با بیان اینکه این سکو از مهندسی تا ساخت کاملاً ایرانی است خاطرنشان کرد: پروژه‌های شاخص صدرا در حوزه نفت و گاز، ١٠ سکوی گازی میدان پارس جنوبی است که همزمان ساخته، حمل، نصب و راه‌اندازی شده و در مدار تولید قرار گرفته است که این، نشان از توانمندی و ظرفیت عظیم در استان است.

وی بیان کرد: پروژه شاخص در حوزه کشتی‌سازی، پروژه نفت‌کش ۱۱۳ هزار تنی مربوط به شرکت نفت خارجی است که دو فروند آن تکمیل و تحویل شده و فروند‌های بعدی در حال آماده‌سازی است.

مدیرعامل صدرا گفت: صدرا پس از انجام این پروژه‌ها نیازمند توجه ویژه برای نقش‌آفرینی دوباره است؛ صدرا با داشتن مهندسان و تکنسین‌های ماهر برای کشتی‌سازی، آمادگی کامل برای رفع نیازمندی‌های کارفرمایان داخلی دارد.

برچسب ها: صدرا ، بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار