کد خبر: ۱۱۲۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ 25 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، استاندار مازندران رویکرد آتی توسعه استان را دریا و جنگل محور دانست و اظهار کرد:

۱۱۶۵ پروژه در هفته دولت امسال در مازندران با اعتبار ۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود و همچنین ۲۱۲ پروژه با اعتبار ۷ هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

بر اساس این گزارش ، سیدمحمود حسینی پور در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد با بیان اینکه نرخ بیکاری در مازندران در بهار سال جاری ۹.۶ درصد بوده است که ۸.۱ درصد کمتر از بهار سال گذشته بوده است و همچنین ۱.۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: 

نرخ مشارکت اقتصادی در سال جاری ۴۶.۱ درصد بوده است که ۲.۱ درصد رشد داشته است .

وی ادامه داد: مازندران در ۳۱ استان از نظر کاهش تورم رتبه ۶ کشور را دارد که نشان می‌دهد نرخ مشارکت اقتصادی افزایش پیدا یافته و درکاهش نرخ تورم هم اثر معکوس گذاشت .

استاندار مازندران با اشاره به اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ رشد ۴.۱ درصد اقتصادی را پشت سر گذاشتیم که برای سال جاری برنامه رشد ۸ درصدی را در دستور کار قرار دادیم، تصریح کرد: در این شرایط سخت کشور رشد اقتصادی کار سختی است که عملا بعد از چند سال توانستیم به رشد ۴.۱ درصد برسیم.

کاهش بروکراسی اداری درمازندران

این مسئول به افزایش میزان سرمایه گذاری در مازندران اشاره کرد و ادامه داد: بروکراسی اداری در استان مازندران کاهش و فاصله زمانی صدور مجوزها از ۲ سال به ۲ ماه کاهش داده شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه، سرمایه گذاران داخلی و خارجی زیادی در ۲ سال اخیر به ما مراجعه کردند که ۴ میلیون دلار در رامسر از سوی سرمایه گذار خارجی سرمایه گذاری صورت گرفته است، بیان کرد: ۱۹۳ فرصت سرمایه گذاری با رقم ۹ هزار و ۵۹۳ میلیون یورو در مازندران شناسایی شده است که در مهرماه امسال همایشی به همین منظور برگزار می‌شود.

حسینی پور یادآور شد: تا پایان سال گذشته ۱۹۹۴ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۴۳۴۴ میلیارد تومان و ایجاد ۸۷۳۴ فرصت شغلی در دولت سیزدهم افتتاح و بهره برداری شد.

وی با بیان اینکه مازندران اولین استانی است که در دولت سیزدهم قرارداد فاینانس چین را از آن خود کرد، گفت: ۴۸ قرارداد در حوزه تامین زیرساخت های برق استان را با کشور چین امضاء کردیم.

استاندار مازندران، فرسوده ترین زیرساخت های برق در کشور را متعلق به مازندران دانست و افزود: ۴۸ قرارداد مهم برای تجهیز زیرساخت های برق استان مازندران تعریف کردیم و حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان این فاینانس ها برای استان آورده مالی دارد که نرخ رشد اقتصادی مازندران را افزایش می دهد . 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار