مدیرکل شیلات استان بوشهر از پرورش صدف خوراکی دریایی، جلبک، ماهیان زینتی و زالو در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: در هفته دولت طرح‌های پرورش ماهی با سرمایه‌گذاری ۱۷۶.۴ میلیارد تومان وارد مدار تولید می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 22 August 2023

به گزارش تابناک بوشهر، عقیل امینی در گفتگویی در بوشهر، صنعت آبزی‌پروری در استان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بوشهر یکی از استان‌های پیشران در صنعت پرورش آبزیان است و به‌عنوان قطب تولید میگو پرورش در کشور معرفی شده است.

وی پرورش ماهی در خلیج‌فارس و استخر پیش ساخته و بتنی در ساحل را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد: تکثیر و تولید بچه ماهی و میگو از دیگر فعالیت‌های استان بوشهر است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برنامه‌های دیگر پرورش آبزیان خبر داد و بیان کرد: در این زمینه پرورش صدف خوراکی و دریایی، جلبک، ماهیان زینتی و زالو در نوار ساحلی استان در برنامه شیلات استان بوشهر قرار دارد.

امینی با بیان اینکه دولت مردمی و انقلابی آیت‌الله رئیسی در حوزه اشتغال و تولید خیز بلند برداشته است گفت: در این حوزه طرح‌های مهمی در بخش تولید آبزیان پرورشی از جمله ماهی و میگو تدوین و عملیاتی شده است.

وی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹ طرح در حوزه شیلات استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در این بخش ۶ طرح با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۷۶۴ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و زمینه اشتغال ۱۵۴ نفر فراهم می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افزوده شدن یک‌هزار و ۹۷۳ تن ماهی پرورشی به ظرفیت تولید این آبزیان در کشور خبر داد و بیان کرد: در هفته دولت ۳ طرح پرورش ماهی در دریا در محور ساحلی استان بوشهر به ظرفیت‌های ۷۰۰، ۲۵۰ و یک‌هزار تن وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

امینی با بیان اینکه در هفته دولت طرح‌های پرورش ماهی در استخر پیش ساخته به ظرفیت ۲۳ تن افتتاح می‌شود افزود: در این هفته عملیات اجرایی تولید مولد میگو عاری از بیماری با ظرفیت ۲ هزار قطعه و سرمایه‌گذاری ۴۶۰ میلیارد ریال در تنگستان آغاز می‌شود.

وی آغاز عملیات اجرایی پرورش ماهی در استخر بتنی با تولید ۵ تن و سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های هفته دولت دانست و تصریح کرد: همچنین عملیات تکثیر و نرسری ماهیان دریایی با ظرفیت ۵ میلیون قطعه و ۷۰۰ میلیارد ریال در هفته دولت آغاز می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر توسعه طرح‌های پرورش آبزیان در روستا‌های ساحلی استان را از اولویت برنامه‌ها دانست و بیان کرد: مشارکت دادن روستاییان در نوار ساحلی بوشهر در عرصه پرورش ماهی و میگو مورد توجه ویژه قرار دارد که نقش مهم در اقتصاد، معیشت و اشتغال خانوار‌های روستایی در سواحل استان بوشهر دارد.
منبع/تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار