اجلاسیه کنگره ملی ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با استقبال چشم گیر مردم شهیدپرور اردبیل در محل سالن ۶ هزار نفری اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲ 21 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل، پیش از ظهر امروز کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل که با شکوه هر چه تمام و با حضور گسترده مردم ولایت‌مدار دارالارشاد اردبیل در سالن ۶ هزار نفری رضازاده که با پخش سخنرانی حضرت امام خامنه‌ای در جمع دست‌اند‌کاران این کنگره آغاز شد، حسینه ثارالله و سالن فرهنگی ولایت و خیابان‌های منتهی به سالن رضازاده مملو از مردم قدرشناس و شهیدپرور اردبیل بود، سخنرانی سردار سلامی، استاندار و فرمانده سپاه اردبیل برنامه‌های متنوع نمایشی، اجرای سرود و رویداد‌های دیگر فرهنگی این مراسم بود.

رهبر انقلاب: راه مقابله با جنگ شناختی استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان است

متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل که در تاریخ یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاری همایش در اردبیل منتشر شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار، حفظ و تثبیت راه شهدا و انتقال سیره عملی آنان به نسل جوان را وظیفه‌ای مهم خواندند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: ما با شهدا معاصر بودیم و جهاد و ایثار و شهادت و گره‌گشایی‌ها و ایستادگی آنان در مقابل قدرت‌ها را دیدیم، اما نسل جوان، این موضوع را با وضوح و بِداهتی که ما متوجه شدیم، نمی‌بیند، بنابراین هریک از علما، روشنفکران، دانشگاهیان و صاحبان مناصب دولتی، باید به‌تناسب جایگاه خود نقش‌آفرینی کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به نقشی که مجاهدت شهدا در گشودن گره‌ها و برطرف کردن موانع به‌ویژه در هشت سال دفاع مقدس داشت، تأکید کردند: راه مقابله با جنگ شناختی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی جبهه دشمنان انقلاب اسلامی، استمرار راه شهدا و عمل به درس آنان یعنی مجاهدت، ایستادگی و مقاومت است.

‌در دوران جهاد و شهادت جلوه‌هایی از فداکاری را شاهد‌یم‌

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی امروز در کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل با تحسین مجاهدت‌ها و رشادت‌های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با تأسی به سالار شهیدان امام حسین (ع) مجاهدتی ماندگار انجام دادند که در تاریخ این مرز و بوم به‌یادگار می‌ماند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره سه‌هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در ایام حزن و اندوه اهل‌بیت (ع) و روز‌های اسارت آن‌ها در عزیمت به شام تصریح کرد: به‌زیباترین شکل ممکن با جلوه‌های هنری از اول خلقت بشر و تقابل خداوند متعال با شیطان تا زمان عظیم‌ترین واقعه عاشورا و حماسه بی‌نظیر چالدران و دوران دفاع مقدس یادآوری رشادت‌های بی‌نظیر مردمان این دیار و وفادار به اهل‌بیت را شاهد بودیم.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در این مراسم به‌شکل هنری و با لطافت و زیبایی خاص حماسه جاودانه شهدا و ایثارگران در قالب شعر، حماسه، مدح و شبیه‌خوانی به نمایش گذاشته شد که همه آن‌ها نشان می‌دهد که ما در دوران جهاد و شهادت جلوه‌هایی از فداکاری، اخلاص و وفای به عهد را شاهد بودیم.

سردار سلامی افزود: خوشحال هستیم که امروز میهمان سفره بابرکت شهدا در دیار سبلان هستیم که با دیدن چهره نورانی و بهشتی این شهدا لذت معنوی بی‌پایانی را می‌بریم چرا که این شهدا ستارگان درخشان در کهکشان بی‌نظیر این مردم و سپهر افتخارات ایران اسلامی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل سرزمین شیخ و شهادت و مفاخر جاودانه با وقایع تاریخی ماندگاری است که همه ما به وجود این سرزمین پاک افتخار می‌کنیم و بر این باوریم که اردبیل در یکپارچگی این کشور و ترویج و نشر تشیع نقشی بی‌بدیل داشته است.

استاندار اردبیل: تهدید دشمنان با قدرت فرهنگ ایثار و شهادت دفع‌شدنی است

سید حامد عاملی اظهار کرد: ما امروز در محفل بهترین انسان‌ها و هم ردیف اولیا و مقربان درگاه الهی هستیم و از زحمات معنوی آن‌ها در مسیر اعتلای نظام اسلامی بهره می‌جوییم.

وی با قدردانی از حضور فرمانده کل سپاه پاسداران و مسئولان در محفل شهدا تصریح کرد: امروز روز پرافتخاری برای مردم استان اردبیل است که در تاریخ این استان از آن به نیکی و ماندگاری یاد خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: به برکت خون شهدا بارش رحمت الهی را در این مرز و بوم شاهد هستیم و هر روز بر عزت و عظمت این ملت افزوده می‌شود.

عاملی نقش اردبیل را در یکپارچه کردن ایرانی اسلامی ترویج و نشر مذهب تشیع یادآور شد و افزود: اردبیل به وجود سه هزار و ۴۰۰ شهید پرافتخار و صد‌ها ایثارگر، جانباز و آزاده افتخار می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این شهدا ادامه‌دهنده راه عزتمند مکتب حسینی بودند که لحظه‌ای از مرام امام حسین و یارانش کوتاه نیامده بلکه در این سنگر سعی کردند عزت و عظمت کشور را حفظ کنند.

عاملی با قدردانی از تلاش ۲ ساله دبیرخانه برگزاری کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل اضافه کرد: در این ۲ سال یادواره‌ها، اجلاسیه‌ها و رویداد‌های مختلف فرهنگی، هنری با هدف نشان دادن عظمت شهدا برگزار شد که جا دارد از دست‌اندرکاران قدردانی کنیم.

وی بیان کرد: در سایه این شهداست که امروز کشور ما در اوج غرور و عزت است و هیچ تهدید دشمن و نیرنگ آن‌ها نمی‌تواند به این انقلاب صدمه وارد کند.

استاندار اردبیل عامل صیانت‌کننده انقلاب اسلامی را به عنوان قدرت نرم خون شهدا و مجاهدت آن‌ها اعلام کرد و ادامه داد: ما باید قدر این سرمایه‌های عظیم را بدانیم.

اردبیل مهد دلاوران در صیانت از مرز‌های ایران است

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: مردم حسینی و شجاع اردبیل در طول تاریخ مهد دلاوران و رشید مردانی است که در صیانت از مرز‌های این کشور مجاهدت کردند.

سردار سیدغلامحسین‌محمدی اصل با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش اظهار کرد: اردبیل در طول تاریخ خدمات بی‌نظیری را در دفاع از کشور، حفظ یکپارچگی، ترویج و رونق‌بخشی به مذهب تشیع انجام داده و این سرزمین از دیرباز دیار عاشقان اهل بیت به ویژوه امام حسین (ع) و عباس‌بن علی است.

وی تصریح کرد: این سرزمین با داشتن انسان‌های وارسته همچون شیخ صفی‌الدین، شاه اسماعیل و عالمان مجاهد، چون مقدس اردبیلی، سید یونس مجهتد اردبیلی، آیت‌الله مروج و مشکینی ثابت کرده که در تحول‌آفرینی کشور نقش‌آفرینی اصلی بوده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل شهرت اردبیل را به شور و شعور حسینی و عشق به شهادت و مجاهدت یادآور شد و گفت: این استان با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید و صد‌ها جانباز، ایثارگر و آزاده در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی سعی کرده تا نقش‌آفرین اصلی باشد.

محمدی اصل افزود: این کنگره با شعار «از کربلا تا چالدران، از چالدران تا دفاع مقدس و از دفاع مقدس تا دفاع از حرم اهل بیت» در حال برگزاری است تا یاد و خاطره شهدای والامقام را گرامی بداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیش از ۲ سال است که این استان با برگزاری رویداد‌های مختلف، یادواره‌ها و اجلاسیه‌های شهدا سعی کرده تا خود را مهیای برگزاری این کنگره عظیم و ملی کند.

محمدی‌اصل اضافه کرد: این استان با تقدیم ۴۰ شهید ۱۳ ساله سعی کرده تا عشق و ارادت خود را به این مرز و بوم و دفاع از حریم اهل بیت نشان دهد و هم اکنون نیز در دفاع از امنیت این کشور پاسداران تیپ حضرت عباس در سرزمین‌های مجاهدت‌های خاموش نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی بیان کرد: در این ۲ سال، ۷۹۲ یادواره شهدای پایگاه، ۱۶۷ یادواره شهدای حوزه، ۲۱۲ یادواره شهدای کانونی، ۲۸۸ یادواره خانگی شهدا و ۴۶۳ یادواره شهدای آبروی کوچه به افتخار محله به همراه ۴۸ یادواره شهدای شهرستانی برگزار شده است.

محمدی‌اصل یاد و خاطره سرداران و فرماندهان رشید مرز و بوم را در دفاع از این کشور گرامی داشت و اظهار کرد: به برکت برگزاری این رویداد برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری برگزار شده و تولید آثار هنری نظیر پویانمایی، سرگذشت پژوهی، مستندسازی، نماهنگ و ده‌ها برنامه فرهنگی را شاهد بودیم.

وی از شکل‌گیری ۱۴۵ گروه سرود و تولید ۵۶۰ برنامه تلویزیونی و رادیویی با مشارکت صدا و سیما با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و تصریح کرد: اهدای جهیزیه، اجرای پروژه‌های عمرانی، کمک به اشتغال و آزادی زندانیان همچنین حمایت از ایتام به همت دبیرخانه کنگره شهدای استان انجام شده است.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: امیدواریم این دبیرخانه به فعالیت خود ادامه دهد تا در سال‌های آینده شاهد برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان اردبیل باشیم.

در مقابل هرگونه زورگویی دشمنان خواهیم ایستاد

سردار آزادی با تصریح به اینکه بزرگداشت نام و یاد شهدا حاوی پیام برای دوستان و دشمنان انقلاب است، اردبیل اظهار کرد: برگزاری چنین کنگره‌های ملی پیام امیدآفرینی برای دوستان انقلاب دارد چرا که شهدا برای ما آموختند تا به آینده امیدوار بوده و محزون نباشیم و پیام برای دشمنان این است که این انقلاب و نظام به برکت خون مطهر شهدا پابرجاست و در مقابل هرگونه زورگویی آن‌ها خواهد ایستاد و از کیان و استقلال کشور دفاع خواهد کرد.

دبیر اجرایی ستاد ملی کنگره بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل نیز گفت: این کنگره که پس از برگزاری ۲۳ پیش اجلاسیه در سراسر استان به مرحله آخر و اجلاسیه نهایی رسیده، فردا یکشنبه ۲۹ مردادماه ساعت هشت صبح در سالن ۶ هزار نفری رضازاده اردبیل برگزار خواهد شد.

علیرضا حسن‌زاده افزود: در این کنگره برنامه‌های متعدد فرهنگی اعم از رونمایی از تمبر، شناسنامه و شناسه و سردیس شهدای والامقام، تولیدات فرهنگی و هنری و نیز رونمایی از کتاب اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم با سیر نمایشی اجرا می‌شود و نمایشگاه جانبی با حضور ادوات نظامی، هوافضای سپاه و پایگاه‌های نمونه بسیج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در این مراسم که با شکوه هر چه تمامتر با حضور گسترده مردم در سالن رضازاده برگزار شد، برنامه‌های متنوع نمایشی، اجرای سرود و رویداد‌های دیگر فرهنگی برگزار شد.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار