مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وصول درآمد‌های این استان طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۵ درصدی داشت.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱ 20 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طاهر شریف پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در تابستان ۱۴۰۰ و در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰.۲درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲، به ۶.۹ درصد کاهش یافت، افزود: در تابستان ۱۴۰۰ میانگین نرخ بیکاری کل کشور ۹.۶ درصد بوده و در بهار ۱۴۰۲ به ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی در خصوص شاخص بهبود فضای کسب و کار استان، اظهار کرد: به لحاظ پاسخگویی به موقع ارباب رجوع، دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد پس از استان ایلام رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها در زمینه بهبود فضای کسب و کار استان روزانه مورد رصد قرار می‌گیرند و نماینده‌ای از رسانه‌ها به عنوان همیار مردمی در این طرح حضور خواهد داشت.

شریف پور با اشاره به رشد ۱۰۳درصدی اعتبارات عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹، اعتبار تخصیص یافته برای پروژه‌های عمرانی استان ۴۷۷ میلیارد تومان بوده که در سال ۱۴۰۱، این میزان اعتبارات به ۹۷۰میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱، از ۹۷۰ میلیارد تومان اعتبار استان ۹۱۴ میلیارد تومان نقد بود و تنها ۵۷میلیارد تومان اعتبارات اسناد خزانه بوده در حالی که در سال ۱۴۰۰، حدود ۷۱۰ میلیارد تومان از اعتبارات بصورت اسناد خزانه بوده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وصول درآمد‌های این استان طی چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۵ درصدی داشت.

شریف پور اضافه کرد: همچنین رشد تسهیلات بانکی این استان در تیرماه ۱۴۰۲ نسبت به شهریور ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۱۰ درصد است.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سفر دوم رئیس جمهور به این استان اختصاص یافت و همه این موارد را بانک‌های استان پذیرفته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار